Bosch batterier prof vs. home

Jeg står for at skulle anskaffe lidt [lege|værk]tøj, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at spørge, om Bosch batterier til professionelt (blåt) værktøj kan bruges sammen med værktøj rettet mod hjemmet (det grønne)?

På forhånd tak :)

Hellere leje end at bo på gaden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kort svar - Nej

Mvh Troels

Eneste undtagelse er 36 Volts serien, der passer Prof batterier på Grønt værktøj

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Fair nok, bare en skam. Har brug for en god boremaskine (blå) til hyppig brug, og en ok rundsav (grøn) til sjældent brug. Havde håbet at batterierne kunne passe over, men må så bare hoste lidt ekstra DK-dollars op og købe en blå rundsav i stedet for! Jeg gider ikke bøvle med to ladere og to batterityper, og ledninger findes ikke lange nok til formålet! :)

Tak for svarene!

den blå rundsav koster som solo udgave og på tilbud typisk 1300 kr, det finder jeg ikke dyrt og klingen er nok noget bedre end den som følger med den grønne

køb deres nye 18 57G model, den kan du enten nu eller senere købe en førringsskine til - det gør den meget mere anvendelig til at skære plader. de har også deres anden model (kan ikke huske nr) og den kan ikke benytte deres førringsskinne

Vil bestemt kigge på 57G modellen, tak for det tip! Nu har jeg været vandt til at bruge en retteskinne / et langt vaterpas og et par skruetvinger til at styre både stiksav og rundsav, og det har fungeret rigtigt godt og givet pæne, lige snit. Er der nogen særlig fordel ved at benytte en noget dyrere føringsskinne?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis