Fjerne gammelt gulv og støbe nyt med gulvvarme

Hej. 

Vi står og overvejer at købe et hus. Det er et familiehus fra starten af 70erne. 

Gulvet i den ene stue og i tre værelse samt lille gang, er der et knirkende gulv. Gulvet er gulvbrædder på strøer. 

Der er i forvejen gulvvarme i køkkenet og en anden stue samt på badeværelset. Huset er opvarmet med fjernvarme. 

Hvor stort et projekt vil det være at fjerne det gamle gulv, og støbe det i beton og så ligge gulvvarme i? 

Vil det tage lang tid for to mand? 

Efter hvad jeg kan læse mig til, vil det ikke være vildt dyrt i materialer. Ca. 2-300kr pr. M2. Men kan ikke finde ud hvor omfattende det er  

Hvor mange timer skal en håndværker bruge på 60m2?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil ikke byde ind på tidsforbruget, men bare lige sige at du skal huske på at dengang lagde man isoleringen oven på betonlaget (klaplaget) mellem/under gulvstrøerne så hvis du vil ha gulvvarme + isolering efter nugældende normer så skal det gamle klaplag hugges op og der skal måske graves ud så der bliver plads til isolering under det nye gulv.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Iflg. Dags standard skal der 300 mm isolering og så kommer der 100 mm beton + gulvbelægning hvad det tager af tid er der ikke mange der kan komme med et kvalificeret bud på

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis