Ombygge velux ovenlysvindue

I vores spisestue, der går til kip, er det 2 ovenlysvinduer. Engang imellem kommer det et gevaldigt kuldenedfald fra dem.

De 2 vinduer er velfungerende, men jeg kunne godt tænke mig at udskifte ruderne til 3-lags for at afhjælpe dette kuldenedfald.

Men det betyder, at ruden bliver minimum 12 mm tykkere, så nu er spørgsmålet:

Hvad skulle forhindre mig i at fræse 12 mm af rammen, så der bliver plads til den tykkere rude?


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sikkert “ikke noget”. Har du nummeret på vinduet, det sidder i vinduesrammens overkant, kan du på velux.dk finde ud af hvilke muligheder der er for originale ruder, for det er vel ikke bare utæt i ventilen ?


"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"

Det kan faktisk nemt være andre steder som selv glasset. Vi har ovenlysvindue på badeværelse, der mener jeg at det kulde der kan mærkes kommer ude fra siden, hvor isoleringslaget jo ikke er så tyk.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har målt temperatur i lysningen og hele vejen rundt langs karmen - alle steder er der mere end 20 grader, så det er hverken manglende isolering i lysningen eller en utæthed. Selve ruden ligger mellem 20 grader for oven og 16-17 grader for neden, så det tolker jeg som, at det er gennem ruden afkølingen sker.

Jeg talte med Velux i går. Det gode er, at de har faktisk et "conversion kit" til erstatning af 2-lags til 3-lags glas. Det dårlige er, at deres feedback fra kunderne siger, at effekten er meget begrænset.

Så det ender nok med, at jeg sætter et termo-rullegardin op, som vi så kun bruger, når det er allermest nødvendigt.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Hvis det er Velux der videre giver denne feedback så synes jeg det er tegn på ekstrem ærlig rådgivning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja - jeg følte mig faktisk også godt rådgivet - også selvom vi var nede i småtingsafdelingen - god stil, Velux.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis