Gulvvareshunt: termostat og kontraventil

Hej derude,

I min wawin shunt med 7 kredse oplever jeg muligvis noget mærkeligt: Når alle kredse er lukkede og jeg sætter termostaten på ca 4 så oplever jeg nogle gange at shunten henter varme og direkte sender det tilbage i returen gennem kontraventilen. det er i hver tilfælde hvad jeg tror der sker. Skruer jeg væk fra de ca 4 (højere eller lavere) føler jeg at kontraventilen lukker som den skal der jo ikke er nogen kredse der kalder på varme. 

Som jeg også husker det så går der 5-10 min i ovennævnte situation og så lukker kontraventilen.

Men det er altså kun termostaten står på ca 4. Skruer jeg højere op får jeg for høj temp i normaldrift situation (med kredse der kalder på varme) i min retur. Omvendt kan jeg ikke skrue ned, for så mangler jeg varme når kredse åbner.

Hvad tænker I om min problem?

Hilsen Torben

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis