Hej derude,
I min wawin shunt med 7 kredse oplever jeg muligvis noget mærkeligt: Når alle kredse er lukkede og jeg sætter termostaten på ca 4 så oplever jeg nogle gange at shunten henter varme og direkte sender det tilbage i returen gennem kontraventilen. det er i hver tilfælde hvad jeg tror der sker. Skruer jeg væk fra de ca 4 (højere eller lavere) føler jeg at kontraventilen lukker som den skal der jo ikke er nogen kredse der kalder på varme.
Som jeg også husker det så går der 5-10 min i ovennævnte situation og så lukker kontraventilen.
Men det er altså kun termostaten står på ca 4. Skruer jeg højere op får jeg for høj temp i normaldrift situation (med kredse der kalder på varme) i min retur. Omvendt kan jeg ikke skrue ned, for så mangler jeg varme når kredse åbner.
Hvad tænker I om min problem?
Hilsen Torben