Indbygningscisterne kan ikke skylle

Hej

Jeg har i efteråret fået monteret en geberit indbygningscisterne med pneumatisk tryk. Det er i weekenden stoppet med at fungere. Jeg ved ikke helt hvad mit næste skridt herfra er, så jeg håber at der er en der kan pege mig den rigtige retning.

Der er vand på. Når jeg trykker på enten lille eller stort skyld, så sker der sjældent noget. Jeg kan se at løfte mekanismen inde i cisteren rykker lidt på sig, men altså ikke nok til at der startes et skyl. På lille skyld kan jeg nogle gange være heldig at få den til at skylle, men ved det store skyl sker der ikke mere end at løfteren rykker lidt på sig.

Hvis jeg tager slangerne af trykknappen og puster deri, så kan jeg ikke tvinge et skyl igennem.

Jeg har lagt et par billeder ved. Er det normalt at slangen til det pneumatiske tryk er så lang? VVS'eren har åbenbart ikke afkortet den. Bør jeg klippe noget af den?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt du problemet? Jeg står med samme problem
Ja det gjorde jeg heldigvis. Det viste sig at VVS'eren havde samlet det forkert. Som jeg husker det var det en plastik ring, som vendte på hovedet. Det gjorde at når der blev trykket på knappen, at der så ikke blev løftet højt nok i cisternen til at starte skyllet.
Jeg har fundet et billede ligner hvordan det ser ud inde i cisternen. I det område markeret med rødt er ringen der vendte på hovedet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis