samsung ps42c96hdx/xee

Jeg har købt et sådan tv plasma, fantastisk tv. Jeg får mine signaler fra Yousee via kabel. når jeg tilkobler tv kan jeg imidlertid kun tage tv2. Jeg ringede til en god bekendt og forklarede ham problemet. Han sagde jeg skulle have en boks, men hvilken boks vidste han ikke. Den boks jeg bruger til mit tidligere tv er digital modtager  mrk cisco, hvor landkablet går i, og via hdmi videre til tv, gør jeg det med ovennævnte tv kan jeg kun tage tv2. Jeg skal måske nævne at tv er fra 2007, men som nyt.

Er der nogen der ved hvilken boks der er tale om?

mvh jensviggo

jvk
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal som sagt have en modtager boks, som du ogsaa har, men naar du siger du kun kan tage TV2, saa er det sikkert over den "normale" antenne.

Du skal forbinde det saa dit TV kun er en skaerm, og saa bruger du modtager boksen til at vaelge kanaler.

Ja det lyder rigtig fornuftigt, men hvordan gør jeg så det?

jvk

Normalle antenne. Jeg har hverken parabol eller luftantenne, kun Yousee kabel

jvk

Den boks du skal have, skal kunne dekode dvb-c signaler. Dernæst er det således, at når du har en boks på, så skal du på fjernsynet skifte signalet, således at din "source" er det stik, hvor signalet fra boksen kommer ind. Det vil typisk være via HDMI eller scart. Herefter styrer du via boksens fjernbetjening, hvilket program du vil se. Det kan du ikke gøre via fjernsynets fjernbetjening.

Kurt B. Andersen

Problemet er løst. Jeg skal hverken have boks eller lignende. Problemet var, jeg brugte den forkerte fjernbetjening, jeg brugte den til tv. Nu bruger jeg fjernbetjening der styrer boksen fra Yousee, som jeg altid har haft, så alt ok nu.

jvk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis