Defekt håndtag på hæveskydedør

Hej alle

Jeg har et håndtag på en hæveskydedør der ikke længere vil tage fat. Det er fra GU og sidder på en Rationel hæveskydedør. Når jeg drejer håndtaget ned, takker den bare over og døren hæver sig ikke til åbning. Jeg kan altså slet ikke åbne døren. Håndtaget sidder også lidt løst.

Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan jeg afmonterer, fejlfinder og evt. reparerer sådan et håndtag?

Det hedder vist et hæveskydedørsgreb, og er sådan et her, bare uden hul til nøglecylinder:

https://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/skydedoeretilbehoer/haeveskydedoeretilbehoer/haeveskydedoersgrebsoelv/



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sidder der ikke en skrue i / under den sorte plet på under siden? Det er jo bare en pind som skydes ud for at skubbe døren bagud så den kommer op og løs af den kileformede overkant. det lyder som om strålerne i aluminiummet er gået i stykker. Når du har fået håndtaget af kan du se om tappen er ok eller også skal skiftes. Måske er der noget som skal smøres så døren ikke belastes så meget når den skubbes bagud.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tusind tak for beskrivelsen. Har præcis det samme håndtag på en rationel skydedør og samme problem. Og ja “grebspinden” (som jeg nu ved det hedder) havde bare forskubbet sig og fik ikke fat. Tak igen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis