Kan jeg sætte en vandlås på dette sted.

Hej

Jeg bor i et gammelt hus hvor der lugter af kloak på gæstetoilettet. jeg er overbevist om at lugten kommer fra det hul hvor vaskens vand løber ned i kloakken (se første billede). i hullet er der en zinkboks. når man banker på siderne af den kan man høre at der er luft mellem den og cementen. jeg har prøvet at lukke diverse huller i zinkboksen med silikone uden held. 

På det andet billede kan man se at faldstammen fra vasken (den højre skrå) samles med den fra toilettet.

Mine spørgsmål er kan jeg sætte en vandlås på vaskens faldstamme (den skrå)?

er der noget jeg kan fæstne vandlåsen på billede 1 med hvis jeg fjerner Zinkboksen?


Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Venlig hilsen Michael


Fone Bone
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej jeg kan ikke se nogen billeder.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Nu kom der nogen billeder. Det er underligt for jeg ville mene at det grønne som man ser i gulvafløbet er en vandlås. Måske er den i udu. Eller bruger I vasken meget lidt? for så kan vandet i låsen fordampe og gi dårlig lugt.  https://www.multikoeb.dk/afloebsskaale-plast-1122/purus-erstatningsvandlaas-75-110-mm-p8106?gclid=EAIaIQobChMImvXMtqHp2AIVwqgYCh39oQyuEAQYBSABEgItVfD_BwE


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Kovas

Tak for svar   

Nej den er i orden men i hullet er den zink kasse som vandlåsen er skruet ned i og den er gammel, hullet og der er luft bag så luften kan gå uden om vandlåsen.


Fone Bone

Det er da en noget træls rørføring i dit "kontor". Hvis du ikke vil udskifte dit gulvafløb i dit badeværelse, kunne du sætte en P- vandlås på gulvafløbet helt oppe under loftet. Så lad røret fortsætte over til faldstammen og tilkoble med en 45 bøjning i et 45 grenrør. Det vil give dig noget mere "albuerum" i "kontoret". Almindelige rød-brune afløbsrør må kun bruges i jord. I fri luft anvendes normalt grå afløbsrør. Dine sorte rør kan godt være lovlige - det afhænger af om de har den rigtige godkendelse.


Søren O
Annonce

Du kan da godt sætte en vandlås ind lige før y-et men helt ærligt var det ikke bedre at udskifte den zink skål når du nu alligevel skal ha faldstammen skilt ad for at sætte en ekstra vandlås ind? Men det kan nok være svært at finde en som du kan få til at passe.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Nå der var Søren O hurtigere og med en bedre løsning, hvis du ikke vil skifte det som egentlig er galt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Søren

Tak for svar. jeg vil gå til vvs butikken og købe de ting du foreslår. så kan jeg skifte de orange rør i samme omgang. det er heldigvis ikke et kontor. bare opbevaring :-)

Hej Kovas

Jeg har tænkt at skifte zink kassen men jeg tror bare at jeg har samme lugtproblem bagefter da den aldrig vil slutte helt tæt.

Venlig hilsen Michael


Fone Bone

Jeg tror nu mere på at der trænger til en grundig rengøring, og især dit rør fra håndvasken.

Brug afløbsrens i rigelige mængder.

Jeg har selv et afløb som skal have en tur en gang imellem.

Rengøring af afløb/afløbsskåle er en del af den almindelige vedligeholdelse.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis