Bøsninger

Nogen herinde der ved hvor man kan købe metal bøsninger med et indvendigt diameter på 8 og 10 m.m. Skal bruges til en dybellærer.

Hilsen Morten csh.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Almindelig 12 mm kobber rør er 10 mm indvendig og 10 mm er 8 indvendigt (1mm godstykkelse).
Så er det bare at skære det af og udvidde det lidt i den ene ende, med en paasende dorn, file det plant og vupti så er der bøsninger... endda i den længde der passer dig    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej PinkHenrik.

Tak for dit svar, havde overhovedet ikke tænkt på kobberrør men fokuseret på alle andre typer rør samt div. bøsninger til biler

Morten csh.

Hvis du vil have noget mere prof, så prøv Dansk Sintermetal (dk.sintermetal.dk). De fremstiller bøsninger til " næsten ingen penge". Dog er der et ekspeditionsgebyr på kr. 125,-

Søren O

Tak for jeres henvisninger til div. firmaer nu har jeg lidt at arbejde med

Morten csh

Annonce

Hvis det er til dybelstyr er kobber for blødt.

Jeg ville foreslå inderringen i gamle kuglelejer. Hvis du kigger forbi hos et autoværksted ligger de sikkert i bunker i skrotcontaineren. At pille inderringen ud er ikke svært.

Både 8 og 10 mm er er gængse mål.

Hvor mange skal du bruge af hver? For jeg har måske nogle borebøsninger til og ligge i den størrelse?

Hej Martin.

Lyder godt, skal bruge 3 stk. 10 m.m og 5 stk 8 m.m, vil gerne betale for dem samt forsendelsen.

Hilsen Morten csh

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis