Plade til udendørs brug

Hejsa.

Jeg kunne godt bruge et råd, til valg af plade til udendørs brug.

Jeg skal have lavet et "tag" til en varmepumpe (udedel) som jeg også gerne vil have til at fungere som en "bord" hvor man kan stille ting og sager.

Taget bliver en flade på måske 1.5m x 0.5m (ca), med en lille hælding maks par cm per m. Spørgsmålet er - hvilket materiale skal jeg vælge? Hvad kan dels holde til at stille noget på dels holde til at være ude i regnen? Jeg har set nogle flade fibercement plader, men er de solide nok?

Optimalt set skal det være en hvid plade, eller noget der kan males hvidt. Nogen bud?


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skal det være plade ? 

kunne evt. være komposit bræder, dem har jeg da set i hvid/lys 


blot en tanke.


en plade tagkryds eller OSB3, så skærer du et stykke ud der passer, og gemmer resten, og om 10 år når pladen er gået til, så skærer du et nyt stykke.

Kompaktlaminat - som man bruger mange steder - bla. bordplader / sundhedsindustri / køkkener m.m.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Hej Alle,

Tak for alle forslagene, der er noget at arbejde videre med.

@melander: Nej det behøver ikke nødvendigvis være en plade. Men hvis det er brædder skal jeg bare være sikker på de er tætte i samlingerne, så tænkte en plade ville være det bedste.

@christiannielsen: Cembrit pladen ser faktisk interessant ud. Jeg kan godt klare mig med 120cm, så deres mini plade i perle farve passer jo fint. Jeg tænker lige jeg vil se nærmere på sådan en sag, og så lave et skelet af nogle lærketræ brædder som jeg maler hvide.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også