Opretning af undergulv af spånplader 1.sal

Hej Lav Det Selv'ere

Jeg har købt mig et dejligt hus, hvor jeg er i gang med at ligge et laminat klikgulv. 

Stue etagen er lagt uden problemer, men da jeg når til soveværelset og piller det gamle gulvtæppe af opdager jeg at undergulv er ujævnt og skal rettes op. 

Vi taler her om et gab på op til 1,5 cm mellem pladerne i den ene side af rummet hvor jeg har revet et stort skab ned, samt generelle buer over hele gulvet.

Da ujævnhederne er så store er min tanke er at den bedste løsning er at afmontere de eksisterende spånplader og ligge nye der er opklodsede så gulvet bliver jævnt. 

Jeg er dog løbet ind i et par spørgsmål, som jeg håber nogen herinde kunne være kloge på.

1: Kan jeg opklodse oven på strøerne? Der er nemlig skrå vægge på første salen og strøer løber ind i skunken under væggene. Det ville være en større opgave at klodser op under strøerne.

2: ligesom strøer går undergulv af 22 mm spånplader også ind under væggene. Kan jeg blot afmontere op til væggen og så ligge det nye gulv på værelsesarealet eller skal man ind under væggen?

På forhånd tak.

Mvh.

Søren

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind