Vaskemaskine tromle

Jeg har en Simens vaskemaskine, som jeg først troede var helt død. Jeg fandt så ud af at remmen var røget af, men efter at jeg har monteret den igen, vil tromlen kun kører den ene vej rundt. Der er ligesom modstand når den skal den anden vej!! Er der nogen gode bud der kan hjælpe mig videre med den?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Jeg kan ike huske at have oplevet dette før. Jo sprunget rem men ikke at den kun kan dreje en vej. Kan du høre noget når du drejer den rundt, kliklyde eller rumlen.  

Der kunne være et varmelegeme beslag inde i maskinen der er sprunget af og går imod tromlen, eller en stålting søm, kam etc. der ligger på en måde så det blokerer  måske er det på vej ned i pumpen. 

Er det kun med monteret rem at den blokerer den ene vej? så må miseren jo ligge i motor. måske kul der helt slidt så fjederen sidder imod kommutator. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Så tror jeg det er et fremmedlegeme. 

Hvis du mener lugebælg så kan du bukke et stykke metal 1-2 mm tyk og prøve at køre den rundt i den lille sprække imellem gummi og tromlen så må du kunne mærke om er er noget der sidder der. Men ellers lommelampe ind i tromle, køre frem og tilbage hvor det lyder værst og prøv at kigge der hvor du mener lyden kommer fra. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis