Vaskemaskine stabilitet

Jeg har fået en kombineret vaske/tørretumbler med kondens. Da jeg havde vvs havde han meget svært ved at stabilisere den pga skævt trægulv med linoleum på. Han satte en 1/2cm tyk træliste under de to forreste fødder. Den står nu i vatter, men ved høj centrifugering rykker den sig ca 1/2 cm bagpå.

Jeg har bestilt nogle vibrationsdutter til at sætte på den. Nu har jeg så snakket med forhandleren og de siger at jeg skal lægge et par fliser foran istedet for trælisten. 

På nettet står der at fliser og træliste er et fedt. Spørgsmålet er, skal jeg købe nogle fliser og sætte under foran eller bare beholde trælisten?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu ved jeg ikke hvordan han har stabiliseret den. Men måden at gøre det på er med de justerbare ben. Det er ikke så vigtig at den står 100% i vater. Det der betyder noget er at den står på alle 4 ben. Når du tager ved maskinen og prøver at vippe den lidt så skal det ikke være muligt. Hvis den dukker lidt med et hjørne så skal det ben skrues lidt ud. 

Jeg har sat i 100vis af vaskemaskiner op og har aldrig brugt vibrations dæmpere. 

Træliste eller fliser under er kun hvis det er mere end 30-40 mm skævt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

hej Erik

Tak for svar 😊 gulvet er så skævt at de to forreste ben ikke kan nå gulvet, når alle fire er skruet maks ud. Derfor er der lagt en liste på 50 ::mm under de to forreste fødder, så maskinen hviler på alle fire ben og maskinen rykker på ingen måde når man tager i den. Dog flytter den sig bagtil (hvor der ikke er liste) ca 50 ::mm til Venstre ved centrifugering på 1400 omdrejninger. Ellers rykker den sig ikke.

Det er nogle der siger at en trælisten er dårlig fordi at træ er levende, men de to forreste fødder på listen står stabilt.


Det er bare en liste der er lagt, så jeg kan sagtens skifte det ud med fliser hvis det er bedre?

Fliser er ikke umiddelbart bedre. Trælisten kan naturligvis ad åre rådne op. Når det er så skævt var det en ide at få lavet en lille kasse / sokkel den kunne stå på, hvis der er plads opad. Så kunne du samtidig får den hævet med  f.eks. 15-20 cm. ( maskinens vandstand ikke over afløb)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Undskyld hvis jeg spørger funt, men skal kassen/soklen så være 50 ::mm højere foran, så det svarer til den nuværende liste? Tænker at hvis man får en plade elign under så hælder gulvet stadigt? Mvh Thinka

Der, hvor gulvet er højest, skal benet ikke være skruet maks. ud, nærmest min., så hvis det er rigtigt, som du skriver, at når "Tak for svar 😊 gulvet er så skævt at de to forreste ben ikke kan nå gulvet, når alle fire er skruet maks ud.", så kunne du begynde med at skrue det ben, hvor gulvet er højest ind til min.. med det som udgangspunkt justerer du resten af benene.


fase
Annonce

Sav gulvet op og støb en ordentlig plan sokkel som vaskemaskinen kan stå på i stedet for de lappeløsninger ;-) 

Nu bor jeg i en lejebolig på 3 sal, så jeg kan ikke lige save gulvet op😊

"Kassen" skal have en vandret plan overflade, og siderne skal skæres skrå så de følger gulvet. Det er som man normalt laver sokkel til .f.eks. køkken elementer. (Og det er ikke nogen lappeløsning Frank). 

Men ellers som Fabrin skriver der hvor gulvet er højst skal benene skrues helt op imod maskinbunden. 

Det er yderst sjældent at et gulv i en lejlighed er 30-40 mm skævt over de 60 cm. Man kunne tro det hvis det var i et gammelt bryggers hvor det ene ben kom til at stå ned i afløbet eller sådan noget lignende.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak 😊

Hej Thinka.

Ikke for at ødelægge din tråd, den er vigtig. Men vil høre om du eller andre har gjort dig nogle erfaringer med kombi-maskinen. Der findes ikke så mange på markedet så det er svært at få fat i folk med erfaring.

Endnu en undskyld for mit indlæg, men håber du kan give mig nogle svar.

Bjarne


 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis