Vaskemaskine stabilitet

Jeg har fået en kombineret vaske/tørretumbler med kondens. Da jeg havde vvs havde han meget svært ved at stabilisere den pga skævt trægulv med linoleum på. Han satte en 1/2cm tyk træliste under de to forreste fødder. Den står nu i vatter, men ved høj centrifugering rykker den sig ca 1/2 cm bagpå.

Jeg har bestilt nogle vibrationsdutter til at sætte på den. Nu har jeg så snakket med forhandleren og de siger at jeg skal lægge et par fliser foran istedet for trælisten. 

På nettet står der at fliser og træliste er et fedt. Spørgsmålet er, skal jeg købe nogle fliser og sætte under foran eller bare beholde trælisten?

Jeg har fået en kombineret vaske/tørretumbler med... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Man skal også fylde maskinen helt op før man vasker , så er den meget mere stabil end en halvfyldt maskine , som har en tendens til at køre en tur.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Ok jeg viste ikke det var i lejlighed så det går selvfølgelig ikke. Vi havde engang en "levende" Blomberg vaskemaskine, uanset hvordan jeg endte og drejede tingene, så var det lige så sikker som amen i kirken, at hvis der kun skulle vaskes en lille klatvask, så var der dømt rodeo-show. Tænker at nogen modeller er værre til at stikke af end andre. :-)   

Den står nu ret stabilt, den vipper på ingen måde og ved centrifugering på 1200 og derunder, samt ved tørring står den stille. Kun lige ved 1400 at bagenden rykker lidt, så er til at leve med.

Det var mest fordi Samsung sagde at trælisten var No go men fliser var ok jeg fandt besynderligt. Den rykker på ingen måde på fødderne på listen. Jeg tænker nu efter råd at fliser ikke er bedre end listen.



har engang løst et lignende problem ved at montere beslag i begge sider af maskinen og derefter skrue den fast i underlaget... 

Hej Bjarne

Undskyld jeg ikke fik svaret, men først set din besked nu. Jeg har lige fået maskinen og haft service på da der var en lækage på gummilisten fra start (producentens fejl). Jeg har vasket og tørretumblet et par gange og det fungerer fint, MEN jeg er meget overrasket over hvor lang tid det tager, 3.5 time for 6 kg bomuld vask og det samme oveni for tørring. Maskinen bruger vand til at danne damp til tørring og det er en ekstra udgift i forhold til almindelig tumbler. Den reparatør jeg havde ude sagde dog at det ikke var meget. Hvis jeg havde mere plads ville jeg nok foretrække to maskiner, men bor du småt er en kombi ok løsning

Mvh Thinka

ev elmand skrev den 18-01-2018 14:59:21

"Kassen" skal have en vandret plan overflade, og siderne skal skæres skrå så de følger gulvet. Det er som man normalt laver sokkel til .f.eks. køkken elementer. (Og det er ikke nogen lappeløsning Frank). 

Men ellers som Fabrin skriver der hvor gulvet er højst skal benene skrues helt op imod maskinbunden. 

Det er yderst sjældent at et gulv i en lejlighed er 30-40 mm skævt over de 60 cm. Man kunne tro det hvis det var i et gammelt bryggers hvor det ene ben kom til at stå ned i afløbet eller sådan noget lignende.

 Hej igen Erik 

hvor får man bygget sådan en plade? Og hvad tror du at den koster ca? Mvh Thinka

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis