Nilan Comfort 300 vandvarmeflade teknisk spørgsmål

Hej LDS'ere...

Jeg har lige monteret vandvarmeflade i vores comfort 300 anlæg, men der er et par ting som jeg ikke syntes papirene forklare ret godt...

Af vejledningen til varmefladen, fremgår det at temperatur føler T7 skal føres ca. 1 meter en i indsugnings kanalen..
Men mig bekendt er det kun en T2 føler.. T7 ser kun ud til at komme med elvarmeflade?

Lige nu ser følerne sådan her ud:
T2:"25.11"
T3:"17.56"
T4:"4.89"
T7:"25.11"
T8:"-1.37"
T9:"20.76"

T2 og T7 er ens, trods det at jeg ikke, mig bekendt, har en T7..

T9 sidder direkte på varmefladen og T2/T7 sidder jo så i indblæsningen.. Der burde vel heller ikke være så stor forskelle på dem?

Ud over at aktivere varmefladen i menuen, er der så ellers noget der skal stille på?



Jesper Pedersen

Hej LDS'ere... Jeg har lige monteret... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Et er hvad kravet har været i 2007, det andet er hvad given "håndværker" har skønnet/sjusket sig til, for at spare.

Den montagevejledning, Nilan, jeg har, er fra 2012, så formentlig har anbefalingen også været 100 mm i 2007.

Du kan let måle tykkelsen ved brug af f.eks. en stopnål/strikpind, det lille hul du derved laver er uden betydning.

GSH skrev den 20-02-2019 14:30:43

For mit Nilan 450 Comfort anlæg, fungerer varmefladen fint, nu på 7. år.

Har lige aflæst følgende, ved hastighedstrin 1:

T15 panel = 25gr, Fugt 38%, T7 indblæsning = 25gr, T3 udsug = 23gr, T8 udeluft = 13 gr, T4 afkast = 13 gr. T9 varmeflade = 23gr. T8 udeluft og T4 afkast svinger med 0-1 gr. forskel.

Forudsætningen for minimum varmetab er isolering af rørene. For mit vedkommende er rørene lagt ned i loftisoleringen, der min. 200 mm over rørene, nogle steder 300-400 mm.

Selve anlægget er er isoleret, yderlig med 200 mm. På betjeningssiden har jeg lavet 2 trækassetter, med 200 mm isolering, som jeg bare flytter når der skal skiftes filter.

 Kan du sende et billede der viser hvordan isolering af selve anlæg er udført? Tak! 

Har pt ikke opdateret foto.
Du må vente til jeg har tid til at komme på loftet.
Fandt lige lidt brugbart, inden jeg kommer på loftet.
2 kassetter har jeg på den side hvor jeg skifter filter.
Modsat har jeg en lille kassette, over varmereguleringen for varmefladen, den med galv. håndtag.
Over anlægget er der 200 mm isolering.
Der er som sådan ikke meget hokus pokus i det.
Det er i hvert fald ikke noget der kan tages patent på.  
Tak for en skitse! Det er jo en fordel at se hvordan den er bygget i virkeligheden! :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis