Udskiftning af varmtvandsbeholder.

Hej LDS


Jeg står i den trælse situation at min gamle varmtvandsbeholder skal udskiftes idet spiralen åbenbart er begyndt at lække brugsvand. Der er tale om en 110 liters beholder fra 1994. 

Jeg har I den forbindelse to spørgsmål jeg håber jeg kan få svar på herinde. 

1: Kan man nøjes med at skifte spiralen såfremt man kan finde en til den model og årgang af beholder jeg har? 

2: Hvis man køber en ny og moderne varmtvandsbeholder, er det så nødvendigt med en 110 liters eller kan man med fordel gå ned på fx 60 liter? (jeg forestiller mig at der er sket nogle teknologiske landvindinger i de seneste 24 år og at en moderne 60 liters kan varme vandet ligeså hurtigt som en gammel 110 liters)

På forhånd tak for svarene. 

Med venlig hilsen 

Blakman

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

man kan ikke trylle 110l ud af en 60l endnu.. så køb den du har brug for..

Uagtet der er fremkommet det man kalder sparebrusere, vil det formodentligt være svært og gå to i bad efter hinanden med en 60 liters VVB hængende på væggen. Der er, mig bekendt, ikke sket nogen teknologiske landvindinger på VVB området de sidste 50 år, forudsat vi ikke snakker isolering. 

Du kan så selv gætte hvad jeg vil anbefale.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tak til jer begge to. ☺️

holgerduke skrev den 17-01-2018 18:18:20

man kan ikke trylle 110l ud af en 60l endnu.. så køb den du har brug for..

 Lige for at spolere dine tanker lidt kan jeg fortælle at da vi stod i samme situation endte vi med at købe en Metrotherm Plus 70 liter beholder. Vi har på intet tidspunkt fortrudt det. Vi er 2 voksne samt 2 børn i husstanden og vi har endnu ikke præsteret at tømme den.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis