Afslutningsideer?

Hej alle i kloge mennesker.


Jeg har brug for et råd til en trappe-afslutning. Altså hvor gulvet stopper og ud mod den hvide gips. Nogle ideer?


På forhånd tak


Klaus


Huset købt - renovering påbegyndt.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville nok bruge en uligesidet vinkel liste. Det kunne være eg, eller aluminium.  De kan fås i alu 25 x 15 x 3 mm set hos gulvlageret, men er sikkert ved de fleste  byggemarkeder.  Man skal tilsyneladende selv bore huller og undersænke. 

Men en almindelig fladliste ud til kanten kunne også tænkes. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det ser nu ud til at være betydeligt mere end 25 mm. På øjemål ligner det 50 mm. Men skær en vinkelliste på rundsaven, så den dækker og mal den enten sort som gelænderet eller hvid som væggen. Lidt mærligt dog, at man ikke har ført gulvet helt ud. Måske for besværligt at genmontere gelænder?


 

Ok så.  Jeg så ikke at det var så stort. Jeg havde kun set de finer revner langs gips. 

Der kunne gulv læggeren godt have strakt det noget, også selv om der skulle skæres ud for gelænder. Det kunne skæres ud som en kile hvert sted og så lime den i igen. ( smæk ham over fingrene    ) Men nu står du jo med opgaven. Man skal altid under arbejdet gennemtænke hvordan man kommer videre på den nemmeste/bedste måde. 

Måske kan  der lægges et høvlet bræt som der fjernes noget af hvor gulvet er. ( Kanter affases med høvl, sandpapir eller overfræser). Så kan den gå ind over gulvet med 3-5 mm tykkelse. Det er jo heller ikke helt lige. Den behøver ikke at gå ned over gips da den ser ud til at flugte med kanten. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis