Ny varmtvandsbeholder - men hvilken?

Hej LDS

Vi skal have skiftet vores 20-25 år gamle VVB, da der efterhånden ikke er nok vand til at tage opvasken. Men hvor stor skal den være? Vi er to voksne og én baby indtil videre. Nogen steder har jeg hørt at det bør være en 110L, mens andre siger at en 60L vil være nok. Det var det første problem.

Det andet (måske) problem er at jeg kun har plads til en VVB på 42cm i bredden mellem gasfyret og en væg. Jeg har fået anbefalet Metrotherm, og alle deres (og alle andre producenter som jeg kunne finde) 110L er 46cm i bredden. Er det derimod nok med en 60L, så vil der ikke være noget problem.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er der ikke en varmtvandsbeholder i dit gasfyr, som du kan skifte. Måske kunne du overveje en gennemstrømningsvandvarmer. Kunne du oplyse fabrikat og type på dit gasfyr?


fase

En gennemstrømningsvandvarmer laver det varme vand efterhånden, som det bruges, så der er ingen beholder i den. 


fase

Jeg er bare bange for at den ikke kan levere nok varmt vand. Ifølge skemaet på denne side - http://www.gasidithus.dk/gaskedel/v...beholder-1 - så er 9-12 L/pr. minut i 10 minutter et normalt varmtvandsforbrug, og det svarer til en bruser og en håndvask samtidig. Når jeg så kigger på MetroTherms største gennemstrømningsvandvarmer, MetroMini 18, så kan den lave 6,8L 38 grader varmt vand i minuttet - sådan som jeg tyder det i hvert fald.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis