Varmepumpe, 100% gulvvarme og håndklædetører

Hej LDS

Jeg er i den heldige situation at jeg har købt et lille hus med kæresten og vi er igang med at renovere det hele.

I den forbindelse har Vi fulgt energirapporten og der vil blive installeret en varmepumpe Bosch Compress 7000 som skal lave varmt brugsvand og køre gulvvarme i hele huset(det er 100% gulvvarme overalt, ingen radiatorer)

Vi kunne godt tænke os en håndklædetører der kører på vand, nu er mit spørgsmål så!

- Hvordan kobler vi den på vores anlæg, så den fungerer optimalt, men uden at den overbelaster varmepumpen eller at gulvet bliver koldt i badeværelset?

Der er indbygget 9kw patron i indedelen til varmepumpen, men den ser jeg jo nødigt bliver tændt 😜

Vh. Mikkel

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS. 

Nu ved jeg ikke hvor langt i er i jeres hus projekt. 

Jeg har flere steder set et setup hvor gulvvarme slanger simpelthen er ført op i væggen der hvor man ønsker at håndklæder skal hænge. Altså op med en enkelt sløjfe ned og op igen så der bliver 4 strenge med ca 10 - 15 cm imellem. Man skal naturligvis have god dokumentation så der ikke bliver boret ophængs kroge ind i rørene. 

Jeg har det ikke selv, men har derimod en 1/2 mur der deler mit køkken og alrum. Der er der ført tilsvarende rør op i. Det er godt at sidde der med ryggen imod en god lun mur.

Min søn har på 9. år hus på over 200 kvm med jordvarmeanlæg, der har han ikke monteret ledninger på det elektriske varmelegeme, og det har ikke været et problem. 

Du skal ikke være bekymret for udluftning, det klares let under indkøring af anlægget ved at skylle det igennem med vandværksvand igennem fordelershunt. 

Men ellers vil enhver varmekilde jo påvirke gulvvarme termostaten. Hvis du har en termostat i de rum med en gulvsensor (lysstråle neden ud fra termostaten) så kan du opretholde en vis gulvtemperatur selv om rumtemperaturen ellers ville have lukket for varmen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis