Afmontere og udskifte gammel kartud med omskifter

Hej - første indlæg her :)

Omskifteren til brus på den gamle tud til badekarret er gået løs og kan ikke lige monteres igen. Derfor vil jeg gerne udskifte kartuden med en ny. Kan I hjælpe med at foreslå en type og måske i første omgang hjælpe med at forklare hvordan jeg afmonterer den gamle? 

Der er et fladt stykke på hver side af tuden, så det ser ud til at jeg kunne få fat med en tilstrækkelige stor skiftenøgle og bare dreje den af. Jeg vil dog ikke prøve uden at høre her først. Det vil være ærgerligt at stå med ødelagte rør i væggen.

På forhånd tak

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den tud, du viser, er fra Damixa og skrues løs ved at tage fat med en tang (en vandpumpetang) og skrue den af. Husk at lægge en klud mellem kæberne på tangen og tuden. Måske kan du redde tuden, når du får gjort omskifteren ren.

fase

Mange tak. Du har helt ret. Det er fra Damixa. Omskifteren tror jeg ikke lige kan reddes fordi knappen er gået helt løs, men det ser jeg på, når jeg får den af.

Hej Lippert
Kunne du uden videre dreje kartuden af?

Jeg synes min sidder meget fast…

Mvh Jákup
Hej Jakup
Det gjorde den også hos os, så vi fik aldrig ordnet det før vi flyttede. 
Mvh Boye 
Damn… tusind tak for svaret. Jeg har lavet en ny tråd om emnet, nu må vi se hvad folk siger…

Jeg er liiidt loren ved ‘Du skal bare skrue den af’… hvis man risikerer at brække noget i stykker

Mvh J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis