Pizzasten

Jeg købte for en del år siden, en gulvflise til min gasgrill (med mat overflade), da jeg læste at dette kan det samme som en pizzasten. Og det fungere bare. Nu skal jeg have en del gæster i weekenden og tænkte det var smart med nogle flere fliser, så jeg kan lave flere pizza efter hinanden. Jeg kan ikke huske hvor jeg købte min flise dengang, så mit spørgsmål er, om der er nogle herinde, der ved, om nogle af de større byggemarkedskæder sælger gulvfliser enkeltvis?

Jeg kunne også købe en eller to pizzasten, men det er ret dyrere i forhold til hvad jeg tror fliser koster. Men jeg gav en 45 kr. for min flise dengang.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Mikkel


Mvh.

Mikkel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Først vil jeg lige gøre opmærksom på denne tråd https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/211607  Måske kan det inspirerer lidt.

Kan der være flere fliser på din gasgrill? for ellers vil jeg mene at det er hurtigere at genopvarme den som lige er brugt. Men stålpladen er markant hurtigere til at optage og aftage varme.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej igen.

Hvordan gik det med pizzaerne? Vil bare lige fortælle at jeg lavede pizza i dag. Satte ovnen på 275gr og efter at ha bagt den første i 10 min var stålpladen stadig 268gr så man kunne sætte den næste ind direkte. Og de kan jo godt være klar selvom der ikke er en sten til dem endnu. Jeg mangler en rigtig pizzaspade, men laver dem på bagepapir og trækker så papir med pizza over på stålpladen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Har først gæster i morgen. Har tidligere købt færdig pizzadej, og der synes jeg bagepapiret sad fast efter en tur på grillen. Men i morgen laver jeg selv pizzadejen, så der kan jeg jo prøve med bagepapir.



Mvh.

Mikkel

Jeg kan absolut anbefale den her pizzadej på 4 timer. Det er vigtigt at den hviler den time til sidst så kan man rulle/strække dejen som man vil uden at den trækker tilbage som en elastik.

https://bagestaalet.dk/pages/pizzadej


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis