Dele om kabel-internet! Hvad skal jeg bruge!

Hej!

Min underbo har kabel-tv, og mod betaling tager vi tv-signalet op til mig også - det virker fint...
Vi vil nu også have internet på samme måde, men hvad skal vi bruge for at få det til at virke? Router? Switch? an man finde det billigt brugt?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Torben

Dette emne har lige været diskuteret i "Lav-Hus" forumet.. Indlægget hedder: >>Bredbånd i huset<
ja..
men læs det ovennævnte indlæg.. det forklarer forskellen mellem opsætning med switch og router..

men en router skal i jo nok investere i

Mvh
/Niels
Jeg har nu hørt lidt omkring og kan forstå at den billigste løsning vil være blot at købe en HUB og så derfra føre signalet ud til de 2 PC'er...
Dette skulle efter sigende så betyde at vi skal have oprettet en ekstra dynamisk IP.

Prisen for en HUB er vel kr 200-300,-
Prisen for en ekstra IP er 10,-/md.

Dette må da siges at være billigere end at købe en Router til ca kr. 400-600,-

Er der nogen der kan se nogle ulemper eller problemre ved at vælge at køre det over en HUB?
Hej

Ulempen ved "kun" at købe en hub eller switch er, at du dels skal have din netudbyder til at tildele dig et IP-nummer mere og at du herefter stadig kun kan koble 2 maskiner på. Ved at købe en router kan du direkte koble 4 maskiner på og ved efterfølgende at inverstere i en hub eller switch endnu flere. Desuden er der nogle flere fordele i routeren som i dit tilfælde er urelevante.

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
Annonce
Jeg har Webspeed fra TDC. I modemet er der både til USB-stik og til netkabelstik. Jeg har moteret vores ene PC til USB'en og den ande PC til netkabel. Og det virker fint. Jeg har også købt en ekstra IP-adresse til en tier pr. md.

Venlig hilsen
Knud
Hvorfor køber I ikke bare et trådløst netværk. Så er alle problemer væk. Og I kan stille jeres computer, hvor I vil uden I skal til at trække flere kabler.
HUSK nu lige at hvadenten I køber en HUB, Switch, router eller trådløst netværk, så vil begge jeres maskiner være på det samme interne netværk, og dermed også have adgang til den anden maskine. I vil altså hver i sær have adgang til hindandens maskiner, med mindre i sikrer disse maskiner med en firewall, der forhindrer den ene maskine i at tilgå den anden.

Læs også lige betingelserne fra TDC, jeg er ganske overbevist om at de ikke accepterer deling af en Internetforbindelse på flere adresser. Det kan måske give anledning til problemer i en supportsituation.

Prøv evt. et kig på www.experten.dk, der er med garanti en løsning!
Og jeg fik at vide af vores edb-mand i firmaet, at forskellen på en hub og swits var, at hub'en behandler en opgave ad gangen, mens switsen skifter mellem alle på en gang - derfor bør man vælge switsen, hvis man vil have hastighed.

Men jeg er kun bruger skal det lige siges.

Mvh. JørgenE
Citat fra dk_michael

Læs også lige betingelserne fra TDC, jeg er ganske overbevist om at de ikke accepterer deling af en Internetforbindelse på flere adresser. Det kan måske give anledning til problemer i en supportsituation.


Næh, på det punkt ligner opgaven nok delingen af kabel-TV, som vist heller ikke er helt efter reglerne smile - Men risikoen for supportbehov er nok større på en internetforbindelse...

I øvrigt ville jeg klart gå efter en router og en firewall på hver maskine - så sparer man vist også den ekstra IP?

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis