spots i nedsænkede lofter

Hej

Vi har et hus fra 2011 som har listelofter. I loftet er der monteret spots, som er lavet efter forskrifterne med safeboks, 'gummi ledning' mv.

Vi har så dårlig akustik i et rum at jeg har tiltænkt at montere 25mm troldtekt direkte under listeloftet. Til lampeudtagene (PL dåserne) vil jeg anvende LK´s afstandsringe for at 'trække dåserne med ned'. Men hvordan forholder det sig med spots?

De eksisterende spots er ganske standard 230v, som sidder med 2 fjedre op på bagsiden af listeloftet. Jeg er overbevist om at de fint kan sidde i kombinationen af troldtekt+listeloft. Men skal der foretages nogle specielle foranstaltninger for det er efter reglerne???

Hvis det spiller nogen rolle så er der standard 230v GU10 kipbar spots, hvori der er 5watt led pære.

P.f.t.

/Jan 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jan

Du skal flytte dåserne med ned i troltektpladerne - det er ikke noget problem ud fra det du beskriver. Demonter dåsen, og bor et nyt hul igennem troldtektpladen og listeloftet ved siden af det gamle hul, og fisk ledningerne over, og monter dåsen. Det er nemmere at fæstne dåserne på bagsiden af listeloftet end på troldtektpladerne.

Hilsen Steen 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis