Radiator bliver ikke varm

Hejsa! Der er nogle af radiatorerne i mit hus som ikke kan blive varm overhovedet. Jeg har udluftet dem, så tænker det måske er termostaterne der skal skiftes. 

I den forbindelse kiggede jeg i vores varmeskab, og jeg blev i tvivl om der er tryk og vand nok på vores anlæg. Jeg har vedhæftet et billede. Håber der er nogle kyndige der kan hjælpe :)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dit tryk skal være mellem 1,5 og 2,0 bar. 

Hvis trykket er OK, kan det være at stiften i pakdåsen der sidder fast. 

Prøv at tage termostaterne af og motionér stiften bag ved. Den skal gerne kunne fjedre, dvs. Selv skubbe sig ud, når du trykker den ind. Hvis den sidder fast kan den løsnes ved at banke på rørene/pakdåsen med skaftet fra en skruetrækker. 



Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det kan også være en god ide at skifte pakdåsen, hvis den er for gammel! Det hjalp med min radiator som havde lidt problemer..

Hvis der er udskiftet radiatorventiler især på de radiatorer der ikke varmer, kan det være forkerte radiatorventiler der er anvendt. 

Tusind tak for svar, havde ikke lige set i allerede havde svaret så hurtigt. Det hjalp at tage termostaten af og motionere stiften derinde

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis