Naturgas aftræk og brændeovns aftræk i dobbelt skorsten

Hejsa!

Jeg står og skal have skiftet et gammelt oliefyr i kælderen, med et naturgasfyr. I mit hus er der en dobbelt skorsten, hvor den ene er til oliefyrets aftræk og den anden er til brændeovn. I og med at oliefyret udskiftes, er det vel simpelt nok - røret der tidligere blev brugt som aftræk til oliefyret, bruger jeg nu bare til naturgasfyrets balancerede aftræk. Men jeg har hørt noget om at man ikke må have indsugningen til naturgasfyret lige ved siden af der hvor brændeovnens skorstenspibe er, da der jo så kan komme røg med ned i indsugning til naturgas fyret.

Er det korrekt? og kender i løsninger til sådanne situationer?

Pft!

/Michael

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke vælge at suge luften fra rummet i stedet? Og have en frisk luft ventil i væggen eller lignende.


Elektronikteknikeren

Desværre kommer fyret til at være i et rum midt i huset, så det er umiddelbart ikke en mulighed, ligesom vandret aftræk heller ikke er. Man kan muligvis gå på 1. salen og lave hul i skorstenen der, så den tager frisk luft der fra. Men på sigt skal 1. salen udnyttes, og istandsættes. Så jeg søger lidt efter en løsning der ikke "foregår" inde i huset.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis