Autokamera

Hej. Jeg har for nylig købt et autokamera, sådan et til at sætte i forruden på bilen og filme køre turen. Det filmer forbløffende godt selv om det kun har kostet 250 kr, men, der sker det mærkelige, at når jeg køre om aftenen i mørke, så ser det ud som om (når jeg afspiller filmen på computeren) jeg drøner afsted med mindst 100 kmt selv om jeg kun køre 50 kmt og alle fodgængerne inde på fortorvet spæner afsted og i tidsangivelsen nede i højre hjørne spæner sekunderne også afsted. Er der nogen der har en forklaring på det fænomen. Film optaget i dagslys afspilles med normal hastighed.

Mvh Volmer.


VH
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ved lidt om fotografering om natten. Ikke om video optagelse om natten.

Men....det kræver længere eksponerings tider at tage et billede om natten, fordi det er mørkt. 

Et video kamera tager også billeder men mange af dem, f. eks 60 frames pr. sek. 

Om dagen varer hver frame meget kort tid, men om aftenen bliver hver frame muligvis forlænget for ovehovedet at kunne se noget på film. Så 60 frames kan blive måske til 30 frames i sekundet, eller 15. 

Når de afspilles med 60 frames i sekundet, kan det godt se lidt hurtigt ud.

Bare et bud. 



Det gør mine billige kineser bil-kameraer (til 169 kr/stk) da ikke, både dag og nat optagelser er helt normale. 

Hej Frank. Den skulle heller ikke gøre det, jeg har talt med en supporter fra Denver som ligesom du siger, at dag og nat visninger skal være ens så han anbefalede mig at sende den til reparation. Det har jeg så gjort i dag hos Harald Nyborg hvor jeg købte den for ca 14 dage siden. Det undrer mig bare at det kan betale sig at sende den til reparation og spilde tid på at reparere den, for ud af de 250 kr den kostede er de 62,50 kr moms, Harald skal tjene på den og importøren skal tjene på den så den kan ikke koste ret mange kroner i fremstilling så jeg havde egentlig regnet med at de ville bytte den. Nu må vi se hvad den gør når den kommer tilbage og så vil jeg sende en tilbagemelding her til forum.


VH

Det er de mærkeligste ting de er vil have til reparation. Jeg tror det er noget producenten bestemmer.

Jeg har oplever det samme med en billig tablet jeg købte til børnene til 350kr. Det kan ikke betale sig at reparere den, men de skal liige have den ind for at tjekke at det man reklamerer over nu også stemmer. 

Selv om enhver ekspedient i kundeservice kan se problemet.

Lidt fjollet.


Elektronikteknikeren
Annonce

Hej Gregeren.. Det værste er at jeg har lige haft lejlighed til at afspille SD kortet på min søns computer og der køre nat filmen normalt så der må altså være noget galt med min computer, jeg forstår bare ikke hvordan det kan være, at på den ene computer køre filmen med normal hastighed og på den anden løber den løbsk, og endnu mere uforståeligt er det så, at på den = min computer hvor natfilmen løber løbsk der køre dagfilmen med normal hastighed, hvorfor køre dagfilmen så ikke også hurtigt. De computere kan godt få en til at rive de sidste rester af håret ud af hovedet. Som jeg altid siger, at hvis man ingen problemer har og gerne vil have nogle, så skal man bare købe en computer så mangler man ikke problemer. Nu må jeg straks i morgen tidlig køre ud til Harald og håbe på at de endnu ikke har fået sendt kameraet afsted for ellers kan jeg risikere at få lov til at betale for udnødvendig undersøgelse.

Mvh Volmer.


VH

Prøv at hente medieafspilleren vlc player.

Den plejer at kunne vise alt korrekt.


Elektronikteknikeren

Det har jeg prøvet for det anbefalede Denver supporteren også men på min stationære computer vil VlC ikke åbne filmene og på min bærbare kan den kun åbne en af filer/filmene selv om der er 2 stk. Hvis jeg på den bærbare åbner SD kortet ved at klikke på denne computer og klikker på ikonet for SD kortet får jeg beskeden - denne fil kan ikke afspilles, det skyldes muligvis at filformatet ikke understyttes, eller filtypen er måske forkert - og hvad gør man så, der må jo mangle noget i styresystemet. Mærkeligt også, jeg har Windows 10 på begge mine computere men de er ikke ens på flere områder.


VH

Tænker det kan være sd kortet der er noget bras. I starten brugte (købte) jeg (indrømmet nærig som jeg er) nogle billige 16 gb kineser-kort, dem kunne min bærbar (pt. med Windows 7) ikke afspille. Så de sd kort blev udskiftet med kvalitets kort og nu køre det bare. Det kan anbefales at bruge 32 gb = mere lagret optagelsestid. Det kan osse anbefales loop a kun 1 min, især hvis optagelserne skal sendes. 

Mine kameraer er iøvrigt fra Satana.dk installeret både i for- og bagrude i begge vores 2 biler via et dobbeltstik.   

Hej Frank. Jeg var også nærig da jeg købte det første kort, det var også nok så meget for at prøve kameraet, havde det nu været noget skidt, så havde det jo været ærgerligt at købe et dyrt kort. Det billige kort resultere i at når jeg afspiller, så standser filmen med mellemrum og står stille i ca 15 sekunder og køre så videre (og det er ikke loop). Så købte jeg et kort til 200 kr men mere end fire gange så hurtig skrivetid, og nu køre filmen uden stop men natfilmen løber stadig, men jeg har fundet ud af at det ikke er kameraet der er noget i vejen med, det er computeren, for når jeg afspiller natfilmebe på min søns computer, køre de normalt.


VH
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis