Ruko Låsekasse, låse både inde- og udefra

Hej,

Jeg har en gammel Ruko mellemdørs låssekasse, og jeg har efter lang tids søgen fundet en nøgle, der virker til låsen.

Mit problem nu er så, at jeg kun kan låse den indefra værelset, hvor hensigten er, at jeg skal kunne aflåse værelset og tage nøglen ud. Når jeg stikker nøglen ind i låsen, så kan jeg ikke dreje den udefra, men kun indefra.

Er der nogen løsning på dette, eller er låsekassen bare ikke beregnet til, at man kan låse den udefra? Jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg skal kunne vende låsekassen om, så det der vender indad nu kommer til at vende udad.

Skal jeg decideret ud og købe en ny låsekasse?

På forhånd tak

Mvh

Andreas

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Normalt kan der da i denne type låsekasse sættes en nøgle ind fra begge sider. Er der ganske enkelt ikke noget hul i den ene side?

Hvis der er hul i begge sider, så kan du, hvis du skiller låsekassen ad ved at skrue de tre skruer ud (pas på med fjederen inde i kassen når du åbner den), I hvert fald se, hvorfor låsen kun kan betjenes fra den ene side.

Tak for dit svar. Det lykkedes til sidst, efter at have skilt låsekassen ad. Der sad nogle skæve elementer derinde. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis