Passende lofthøjde badeværelse

Hej, længe siden jeg har skrevet noget her. Jeg håber I har lidt input!


Vi laver badeværelse, hvor det tidligere lille bad og det gamle køkken er slået sammen. Der er nu badeværelse på ca. 3.20x1.70 og så et ret fint bruserum ved siden af.

Bor i bungalow, lofthøjde ca. 265cm. Vi har 60x60 fliser til loft på lidt over halvdelen af badeværelset og i brus. Det passer rigtig fint med 4 fliser i højden, og så sænke loftet. 


Loftet bliver dermed ca 236cm, da faldet i brus er 4cm. Nu er jeg dog kommet alvorligt i tvivl, om det er for lavt? Altså ikke i forhold til lovlighed, men om det er "godt". Jeg kan ikke afgøre, om det skyldes, at jeg jo stadig kan se det gamle loft og dermed også den højde jeg mister.


Jeg kan læse mig frem til, at en nogenlunde standardhøjde i nybyg er 240cm? Så er jeg jo ikke så langt fra. Er der nogen som har lidt input? Jeg er godtnok lidt i vildrede!


(det skal siges, at der ER sat fliser op, men jeg alternativt kunne køre en ekstra ca. 15 smal flise øverst, jeg tvivler dog på at det er pænt).

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener 236 cm er ganske udmærket højde, hvis i da ikke er over 2 m høje. Med den højde føles det ikke som "at få loftet i hovedet" ligesom der er plads til brusehovedet over din krop. 

Når man tænker på områder i badeværelse vedr. hvor der må være stikk. og lamper, så har området over 225 cm i bruserum samme regler som det der er 200 cm fra bruser. Altså område 3 med de lempeligste regler i badevær. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er fint med 236.  Men jeg kan da godt forstå det syner lavt hvis resten er 265.  Men det er meget almindeligt at loftet i badet er lidt lavere end i resten af huset. 


km

Vi havde 230cm fra gulv til loft på badeværelset i vores forrige hus. Det føltes på ingen måde klemt. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for input til jer, det giver mig lidt ro i sjælen!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis