Udfladning af gulv mht påføring af Conteco

Hej

Jeg drømmer om et beton-lignende gulv i køkken og gang i stedet for mit nuværende plankegulv. Jeg har kigget lidt på løsninger som KABE Stone og Conteco, som kan monteres direkte ovenpå nuværende gulv. Dog mener de at mellemrummene mellem plankerne vil skinne igennem. Jeg er blevet anbefalet at man evt kan lægge et gulv ovenpå for at plane mellemrummene ud, og så montere Conteco ovenpå det. Jeg tænker dog at høre hvilke idéer/erfaringer i har derude? Jeg vil om muligt gerne hæve gulvet så lidt som muligt, - og naturligvis samtidigt meget gerne spare så mange penge som muligt.

Det er som sagt kun mellemrummene (der varierer fra 0-10mm hos mig) der står i vejen. Jeg overvejede at fuge dem, men kan se at det bliver dyrere i fugemasse end det ville at lægge et nyt gulv ovenpå.

Mit nuværende gulv er som sagt et ganske almindeligt matlakeret plankegulv:

Hvad ville de kloge hoveder herinde foreslå?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har i øvrigt været i kontakt med både Conteco og KABE. Her er hvad de siger:

Svar fra Conteco:

“Teknisk set er det muligt at lægge det direkte ovenpå, men vi vil ikke anbefale det. Man vil nemlig kunne komme til at se fugerne efterfølgende.

Det bedste vil klart være at man får lagt nogle gulvplader ud på trægulvet, spartlet samlingerne og får fuldlimet en billig vinyl eller linoleum på gulvet. Herefter har du en perfekt overflade til conteco. Det er en lidt omstændig proces, men det kan lade sig gøre

Svar fra KABE:

“KABE Stone kan også lægges på hårdt vinyl gulv, men plankegulv er altså noget helt andet :-)
Hvis du monterer fuldlimede gulvplader i træ, så kan du skabe en stabil bund, som vil være tilstrækkelig til KABE Stone. Jeg ville lige søge rådgivning til det i et byggemarked :-)”

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også