Rensning af nedløbsrør tagrende (skjult)

Hej,

Mine nedløb til min tagrender er inde i væggen og da jeg rensede mine tagrender sugede det ene nedløb langsomt så det er nok stoppet men hvordan renser man dem? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De må jo udmunde i en tagbrønd. Det er der man kan komme til at rense dem fra bagenden. Måske spule med haveslangen op i røret, 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Brønden er også et stykke nede under jordoverfladen så tænkte om nogen havde erfaring med en slags børste eller slange

Mener du her brønd eller faskine? En brønd plejer der at være et dæksel på sådan at man kan fjerne slam der stopper nedløbet til. Faskinen er normalt ikke tilgængelig - men  hvis der ikke er en brønd (sandfang) inden da som kan renses så slammer den med tiden til.

Hvis du kun har faskine ville jeg grave "på tværs" af røret tæt på faskinen åbne røret og se om det er røret eller faskinen der er stoppet til. At spule ovenfra tror jeg ikke du har held med da proppen kan risikere at sætte sig mere og mere fast.

/S

Hvis du har en tagbrønd et stykke under jorden, bliver du alligevel nødt til at få den renset. Her er ingen "nemme" løsninger. Når brønden først er renset, kører det sikkert igen. Normalt skal tagbrønde renses årligt, også for at undgå "forstoppelse" i rørene efter tagbrønden.

Du bør selvfølgelig få forlænget din tagbrønd, således at dækslet kommer til at ligge synligt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis