Båndsav klinger

Hej

Jeg har lige erhvervet mig en Shepparch HSB20 båndsav og har brug for lidt gode råd, først jo den var ikke dyr, men det er jo økonomien der afgør det.

Jeg har kørt nogle test med den medfølgende klinge (formoder der 6 tænder pr tomme og klingen er 6-7mm bred, lidt all round, intet oplyst i manualen), snittet er lidt ru i det, manualen siger at det kan være en forkert klinge til formålet så jeg har kigget på en med 4 tænder pr. tomme, den skulle flytte matrialet hurtigere væk, den er så 10mm bred og være bedre til lige snit, set hos Harald.

Er kvaliteten i orden fra Harald og findes der en anden forhandler af klinger der har en højere kvalitet.

M.VH.
John



JM
Hej Jeg har lige erhvervet mig en Shepparch HSB20... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kan ikke helt huske det Leif.

Det er tilbage i 2012 18/7 den mail er blevet væk måsske har jeg regningen til at ligge i en skuffe?

Men vil tro det var ca. 6 -700,- kr. for 2 stk. a' 3140 mm lgd. Med forsendelse og Moms

Skal lige ta et kig synes jeg så den fornylig i mine gemmer.

Nej desværre du den har jeg smidt væk, ikke så længe siden syndes jeg har den et eller andet sted i hukommelsen demens Leigth du ved måske?

Jeg har selvsagt kun prøvet et sted i Dk. så ikke umuligt at de kan skaffes andre steder, men når jeg har "besøgt" div. hjemmesider synes jeg ikke jeg huske at kunne finde andet end de tandspidshærdede.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
maskinsnedker skrev den 12-01-2018 19:48:10

Kan ikke helt huske det Leif.

Det er tilbage i 2012 18/7 den mail er blevet væk måsske har jeg regningen til at ligge i en skuffe?

Men vil tro det var ca. 6 -700,- kr. for 2 stk. a' 3140 mm lgd. Med forsendelse og Moms

Skal lige ta et kig synes jeg så den fornylig i mine gemmer.

Nej desværre du den har jeg smidt væk, ikke så længe siden syndes jeg har den et eller andet sted i hukommelsen demens Leigth du ved måske?

Jeg har selvsagt kun prøvet et sted i Dk. så ikke umuligt at de kan skaffes andre steder, men når jeg har "besøgt" div. hjemmesider synes jeg ikke jeg huske at kunne finde andet end de tandspidshærdede.

 Ja ok Jan. Jeg har heller ikke set færdige klinger til båndsave i HSS stål nogen steder på nettet, de er alle med hærdede tænder. 

Men den pris demens Leigth erindre er nu ikke ublu, kunne nemt frygte den var langt højere. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nyt til Leif.

Fandt min følgeseddel fra Junget A/S.

2 båndsavsklinger 715,- kr alt incl.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
maskinsnedker skrev den 13-02-2018 12:33:13

Nyt til Leif.

Fandt min følgeseddel fra Junget A/S.

2 båndsavsklinger 715,- kr alt incl.

 Ja, den pris er til at leve med Jan. 

Jeg har lige modtaget: https://www.banggood.com/5pcs-2-Flu...rehouse=CN

og: https://www.banggood.com/5pcs-6mm-2...rehouse=CN

og: https://www.banggood.com/Drillpro-6...rehouse=CN

fra Kinesien. Jeg prøvede at lave en del spor i et gammelt stykke spånplade. De ser faktisk til at være af en ret god kvalitet. 

Gad vide hvad de skulle koste, hvis jeg skulle have dem fra en dansk forhandler.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis