Fra gitterspær til hanespær - prisoverslag

Hej,

Jeg har et lille 75m2 parcelhus fra 60'erne som skal have loftet åbnet op i kip. Det har lav rejsning og 8 gitterspær langs husets tag. Kan nogen komme med et prisoverslag på udskiftningen af gitterspær til hanespær? Ingeniøren og isoleringsarbejdet har jeg fundet folk til så det drejer sig udelukkende om spærudskiftningen.


Mvh

Andreas 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

tror du skal starte med at kigge i ingeniørrapporten førend du får nogen til at give en pris. Det betyder jo pænt meget hvad de mener der skal laves

Jeg kan ikke give et overslag, det er vist ikke muligt ud fra det foreliggende. Jeg kan ikke rigtig se for mig hvordan man kan skifte spær, uden at det involverer tagfladen, udhæng, m.m. 

Et alternativ kunne være at forstærke de eksisterende spær på stedet, så de kunne udgøre en del af styrken. Det er nok stadig en opgave at få huset "bundet sammen" Altså at få de udadgående kræfter på muren optaget. Det som bjælkelaget i det nuværende er med til. Men hvis der må være synlige bjælker igennem huset så er det jo ikke noget problem. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Din ingeniør rapport fortæller hvad der akl gøres, og uden den visen samt viden om adgangsforhold og i hvilken stand det udførte arbejde skal udføres kan man ikke give noget bud på prisen...

Fjerner du fx selv den aml eisoleirng og den gamle loftbeklædning?

Er der EL der ligger hen over loftet og hvordan skal den del håndtres?

Tilsvarende kan der være ventilation, varme, vand osv der er ført på loftet og dermed berøres.

Den nye isolering klarer du selv den?

Hvad med ny loftsbeklædning?

Den nye el, da der jo nok skal laves lampe udtag i loftet?

Alt i alt mange ukendte faktorer.


MVH Njord


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis