Størrelse på pex rør til fødeledning

Hej Gør Det Selv Folk

Jeg er i gang med at renovere mit hus og har gjort klar til at ligge gulvvarme i hele stueetagen. Jeg har lavet et teknikrum, hvor jeg skal have alt teknik siddende til gulvvarmen. Jeg skal have installeret luft-til-vand varmepumpe og vil også have inderdelen til varme pumpen stående i teknikrummet. 

I forbindelse med renoveringen, har min kæreste og jeg fremtidig tilbygnings planer. Tilbygningen skal indeholde soveværelse, bad og gang i alt ca. 45m2, samt en garage på ca. 60m2. Tilbygningen kommer til at være ca. 13m fra teknikrummet og da jeg gerne vil have gulvvarme i hele tilbygningen inkl. garagen, så vil jeg allerede nu ligge et føderør fra teknikrummet og ud til bryggerset (kommer til at støde op til tilbygningen), hvor man så efterfølgende om nogle år kan lave fordelingen af gulvvarmeslangerne ud fra. Spørgsmålet er bare hvor store pex-rør jeg skal bruge til det (i alt. ca. 105 m2)? Havde først tænkt 28mm, men er i tvivl om det skal være 32mm i stedet? Håber I kan hjælpe :-). (Jeg vil selvfølgelig isolere rørene). 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis