Kondens på faldstamme udluftning.

Hej,

Vi har et hus med 1.sal hvor de sidste par måneder har fået lagt nyt tag. Da huset stod uden tag gik det op for mig at der sad en udluftning på faldsatmmen fra 1.sal inden i skunken. Udover det var der et fint rundt rottehul lige ved siden af ind i etage adskillelsen imellem stueetage og 1.sal. Jeg fik aftalkt med tømrerne der lagde tag at han skulle føre udluftnignen op igennem taget så vi fik fjernet denne rotte motorvej ind i huset...

Det blev også lavet, i første omgang lavede tømreren det med et flex rør fra faldstammen og op til hætten i taget. Jeg fik fat i dem og de ville så komme og lave det om til fast rør.

Det har de så lavet nu og de har så¨ydermere pakket røret godt ind i rockwool... faktisk så godt at jeg overvejer at pille det af igen for at se om de skjuler noget derunder...

Men, problemet er at da jeg kigger på det hænger der en istap på rockwoolen, på en 8-9cm. Hvor istappen fæster i rockwoolen kan jeg mærke rockwoolen er fugtig. Alt vandet herfra vil jo ende  nede i hulmuren eller på det træ lige under røret.

Mit spørgsmål er, er dette kondens? Giver rockwoolen i virkeligeden problemer eller skal dett blive på?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis