tætning af skotrende på udhus

Hej, Jeg har konstateret at min ene skotrende er utæt og vandet løber på bagsiden.

Der er tale om en ældre galvaniseret skotrende.

Jeg vil gerne have skotrenden renoveret så hurtigt som muligt, men jeg vil helst ikke have udskiftet skotrenden på nuværende tidspunkt, så hele tagkonstruktionen skal skiftet om nogle år.

Findes der en form for membran-løsning, som man kan 'svejse' fast oven på eksisterende skotrende? Jeg tænker f. eks på tagpap eller easy-form, som bruges til inddækning ved skorstene.

(Alternativt kunne det være at smøre et lag tagtæt fra Borup på)

Hvilke løsninger kan I anbefale, og er det et tømmerfirma man bør kontakte eller blikkenslager?  

- Peter

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er dette jo et lav det selv forum, så du skal finde lidt nærmere ud af hvad der er galt. 

Er det blikket der er rustet igennem eller har det forskubbet sig. Du kan kigge på indersiden hvor højt oppe det begynder at blive våd, og så undersøge på ydesiden derfra og opad. Tagplader eller tagsten kan sikkert tages af enkeltvis for at få et bedre indkig til renden.

Ogte kan det klares med tagtæt, men det betinger at man kan finde stedet. 

Ellers kan det være lige godt om det er bliktud eller tømrer, men de er måske ikke så vilde med midlertidige reperationer, hvis de også skal give en form for garanti



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du kan komme til selv metallet indefra, er det da værd at prøve med tagtæt. Ofte er skotrende jo lavet i træ og så beklædt på oversiden med metal. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du burde kunne brænde tagpap over der hvor den er utæt evt helt op. Det burde sa kunne holde et par år 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis