Gulvkonstruktion

Hej med jer alle.

Håber nogen kan give svare på disse spørgsmål.

Jeg har et hus fra 1973 med massiv parket gulve og som har givet sig en del og derfor ønsker jeg at udskifte med nyt gulv og indføre varm i gulvet.

der er ca 100 kvm. gulv som skal udskiftes.

Nuværende opbygning er således:

Klaplag (beton)

Strøer

Isolering

Parket

Fra Klaplag til parketgulv (toppen) er der 22 cm i alt.

Mine ide gå ud på at gøre følgende:

Fjern alt gulv ink. strøer

Ny strøer 40 x 39MM Kerto Gulvstrø

ecobat 37 95 mm isolering

22mm novopan klimagulv med 16 mm spor til varme

Varmfordelingsplader

Gulvpap

Tarket/Laminat gulv oven på.

Er det ok men isolering eller skal der mere isolering ?

Kan jeg brug sundolit og undgår strøer ?

Kan jeg brug sudolit som isolering og undgår ecobat ? ved ikke om det giver noget.

Kan jeg finde en anden model som slet ikke skal brug strøer ?

Har overvejet beton men jeg synes at gulvarme på spånplader er til at overskue for en IT nørd.

Håber i kan komme med input til hvordan det kan laves og evt. nogen guldkorn ,-)  



Hej med jer alle. Håber nogen kan give svare på... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har flydende gulv i køkken. Der er sand nederst. Så har jeg selv fræset spor i den øverste S 250 flamingo plade. Heri alu plader og slanger. Derover gulvpap og så gulvspånplade. Som slutgulv pålimet linoleum. Det fungerer rigtig godt. Det er ikke nogen deformering og gulvvarme fungerer.
Selv om træ ikke er varmeledende så kommer varmen alligevel op til mine fødder.
Jeg bor i område med meget lav risiko for Radon så det har jeg ikke gjort noget ved.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det vil selvfølgelig også fungere, jeg har ikke skrevet noget om at det ikke kan lade sig gøre at varme en træplade op.

Men pga du har lagt træplade (med dårlig varmeledningsevne) ovenpå din varmekilde har du derved lavet en isolering imellem din varmekilde og det gulv/rum du gerne vil aflevere varmen til. Det betyder på varmesiden at du er nødt til at køre med højere temperatur og/eller højere flow (med dertil ringere afkøling) end hvis du havde placeret den øverst. 

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

varme fordelings plader kan ikke placeres øverst ved langt de fleste gulvbelægninger. Herunder fliser, gulvtæpper, vinyl, linoleum og klikgulve som eksempler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Rigtigt, men så skal man vælge gulvgips eller fibergips (den sidste dur så ikke til vådrum).

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Angående trægulve og gulvvarme:

Som flere har bemærket, er træ en dårlig varmeleder. Derfor vil jeg anbefale varmefordelingesplader af aluminium.

Det gælder særlig for brede plankegulve for at forhindre grove ridser.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis