Opvarmning af badeværelse og vindfang?

Hej på forummet

Jeg har brug for et par råd og forslag angående opvarmning. Overvejer nogle små elradiatorer, da jeg har et par rum i huset, hvor det ikke er nemt at trække fjernvarme.

Badeværelse

Jeg har et lille toilet på 1 m2 i stuenetagen af mit hus, hvor der ikke er noget form for varmekilde. Det betyder, at der er relativt køligt her om vinteret, så det er ikke den store fornøjelse af bruge:)

Jeg overvejer at installere en lille elradiator derinde. Der er lige plads til den ved siden af toilettet, men man skal jo helst ikke sidde i frygt for at brænde sig på den. Kan man få en elradiator som ikke bliver alt for varm på overfladen, så den også er sikker for børn?

Vindfang

I vores hus er også et uopvarmet vindfang på 1 m2. Vindfanget er helt sikkert dårligt isoleret, men dørene og vinduerne er ok. Kan det give mening også at montere en lille elradiator derude? Det er ikke en yderdør fra vindfanget ind i huset, så det trækker noget derude fra...

Håber I har et par forslag eller kan sige til, hvis jeg er på vej ned af en dårlig vej :)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hej ............   jeg ville da ikke tøve med at montere et par små el-radiatorer de pågældende steder ........  findes der ikke nogle modeller med olie i som ikke bliver så varme ........  eller husker jeg forkert ...........


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

Måske el-gulvvarme på toilettet, kræver dog et nyt klinke/flisegulv. 

Enig med Uldal der bør en ekstra dør i vindfanget. 

Det lyder som om han har dør i, men det er ikke en yderdør. Jeg har samme system i huset, blot med en noget større gang. Hvis der ikke er opvarmet lidt der, så trækker det ind i de tilstødende rum fordi det kun er inderdøre. Endda nogle gamle fyldningsdøre der ikek slutter særlig tæt



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svarene.

Der er en dør ud til vindfanget. En fin gammel, men ikke specielt tæt dør Den slutter faktisk nogenlunde tæt, men det er jo ikke en yderdør, så når der er -5 grader i vindfanget..

Det er bedst at lade yderdøren være værn imod kulden. Så det er en fordel at vindfang er varmet noget op. Om det lige skal være 21 grader tror jeg nu ikke men vi satser på 17-18 grader, så er der ikke træk ind af mellemdøren. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis