Automatisk dosering/blanding af gødning

Hej,


Jeg har i mit drivhus lavet et selvvandnings anlæg i mine kapilær kasser. Ganske simpelt med en niveau måler i hver kasse som så lukker vandet når kassen er fuld. Jeg har de sidste to år brugt basacote som gødning, men kunne godt tænke mig at prøve med flydende gødning i år. Er der nogle herinde der har erfaring med at lave en automatisk blanding af vand og gødning?


Mvh.

Martin

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Det kommer jo lidt an på hvordan du vander. Er det direkte vandværksvand og så med en svømmer i hver kasse?

Jeg opsamler regnvand i en større tank, og lader det løbe over i en 200 l tromle. Her påfylder jeg en kopfuld gødning (alm. NPK ) som så opløses. Det bruges så i kapilær kasser. Ikke fansy med effektiv. 

Jeg kigger på farve og stængeltykkelse på tomater. Får de for lidt bliver det med top på doseringen er det for meget så lidt mindre dosis. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak.


Jeg bruger godt nok vandværksvand til at vande med. Men lyder som et smart og simpelt system som du har lavet. Var lidt samme tanke jeg havde med at fylde det i en tank først, for at blande gødning i. Måske dog i lidt mindre skala...


Mvh.

Martin

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis