Ovn gået ud/ gået i stykker

I morges da ovnen blev tændt, så tændte den og slukkede straks.

Jeg var ude og skifte en sprunget sikring efterfølgende, men desværre gjorde det ikke at der kom gang I ovnen.

Er der nogen der ved om der et sted på sådan en ovn, bør side en sikring som også kan skiftes ?

Det virker mig ret sært at den er helt død (Ingen lys I display eller noget)


Er der nogen der har kendskab til dette ?


Det er en Voss indbygningsovn


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er ikke sikringer i ovnen, men der kunne jo i samme ombæring være sprunget 2 sikringer. Skift dem ud med 3 nye og se om det hjælper. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

* EV elmand

Alle 3 sikrnger er skiftet, desværre uden held.

Microovnen, som kører på samme sikringsgruppe virker fint.


* Apollo14dk

Det er nok meget sansynligt at varmelegemet er gået, men det undrer mig blot at der hverken er strøm I display eller lign.

Den er vitterlig helt død



Så er det nok mere styringen. 


Hvilken fabrikat og model er det ??

Meget gerne typenummer eller i det mindste modelnummer. 


Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade

Det er en Voss

IEL7134-RF

PNC 944 182 0637Typ 91 ACD 08 KF

S No 80257738


Og det lyder til du er ret meget inde I det, min Induktions kogeplade (Som kører på anden sikringsgruppe) er begyndt at drille og gå slukker fra tid til anden, og star bare og blinket I displayet (Det er dog en Gorenje)

Den går I gang, og så er det ligesom om den ikke får strøm nok og begynde så er blinket med en bogstav. 

Ved du hvad det kan være også ?

Simen skrev den 10-01-2018 17:32:42

Det er en Voss

IEL7134-RF

PNC 944 182 0637Typ 91 ACD 08 KF

S No 80257738


Og det lyder til du er ret meget inde I det, min Induktions kogeplade (Som kører på anden sikringsgruppe) er begyndt at drille og gå slukker fra tid til anden, og star bare og blinket I displayet (Det er dog en Gorenje)

Den går I gang, og så er det ligesom om den ikke får strøm nok og begynde så er blinket med en bogstav. 

Ved du hvad det kan være også ?

 Hej Simen.

Jeg sidder lige og kigger tegninger, der sidder en klixon termosikring på bagsiden, men så skal jeg høre om ovnen var i drift. Der skal ovnen ud og derefter skal man have toppen af, så sidder den i toppen i en af hjørnerne.

Hvis ovnen lige blev tændt, så er det styringen der er gået og den koster 1500-2000 kr plus montør.

Kender i alderen, for når jeg sidder og kigger serienr. så ser den ud som om den er små 10 år gammel ca.

Vedr. kogezonen, så er det powerkredsen, de går af og til på Gorenje, og sådan en koster ca. 1000-1500 kr. Det kræver dog at man enten er fingernem, ellers skal der tekniker på, og de koster rask væk 500 kr plus moms pr. time. Hvis de kender fejlen på forhånd, plejer de at have delene med. 


Apollo14dk - Elektriker af guds nåde. Dog hjemmegående pt. pga. arbejdsskade
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis