Standard for malerarbejde i nybyggeri

Hej -


Vi har fået bygget et nyt hus.

Væggene indvendigt er i gasbeton, fuldspartlet med filt og malet hvidt.

Vi er ikke helt tilfredse med udførslen, men er i tvivl om, hvad man kan forvente af en maler / hvad er den faglige standard, især fordi det handler utrolig meget om belysning. Nogle vægge ser fine ud i dagslys, men forfærdelige i kunstlys og omvendt. Og hvis solen står lige ind på en væg, er det også en helt anden sag. 

Meget af det kræver nok, at det skal laves om fra bunden, men er det bare os, der har stirret os blinde på nogle småting / hvor stejlt skal vi stå på det, når vi inden længe skal mødes med entreprenøren?

Eksempler:

Billede 1) Uensartet spartling af vægge. Denne væg ser normal ud, når solen ikke står ind på, men som det ses i sollys, har den et noget ujævnt udseende.

Billede 2 + 3 + 4) Hvor skarpe skal hjørner og kanter egentlig være? Mange er lidt afrundede eller skæve at se på?



Billede 5)

Mange steder er der spartlet for at skjule fejl eller grimme samlinger. Det giver en anderledes struktur især om aftenen ved kunstig belysning (lidt svært at fange på billeder)

(Lille rundt spartling midt mellem hjørne og vindue, ca. 1/3 oppe på billedet fra lampen)

(Stor spartling midt på billedet omkring den sort plet; har ikke den samme struktur som den øvrige væg)


...og så er der også småsten under filten rundt omkring.



Hvad tænker I - hvor meget af det skal man bare leve med?

På forhånd tak!

Hej - Vi har fået bygget et nyt hus. Væggene... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej aabildgaard

Jeg kan nikke genkendende til de samme typer fejl i vores nye (type)hus, og jeg står med akkurat de samme spørgsmål/den samme undren. Vi overtog huset i maj 2019. Jeg ville egentlig helst have skrevet en privat besked til dig, men det er ikke muligt pga. jeg lige er blevet medlem (24 timer). Jeg tillader mig at skrive PB i morgen. Vh Niels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også