Kondens under Velux top inddækning

Hej forum.

Jeg har er problem jeg vil høre andre har oplevet evt. Fået udbedret og vil dele deres erfaring med dette. 


Jeg har i maj 2017 fået sat 5 Velux vinduer i et ertenit tag. Jeg har så denne kolde morgen konstateret at kondens er skabt i løbet af natten, under top inddækningen, som derefter drypper ned når den smelter. Se billeder.

Hvad er løsningen på dette? 


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej S.Bang.

Jeg har samme problematik, men håber at det blot skyldes at jeg endnu ikke har fået monteret dampspærre.

Har du fundet ud af hvad dit skyldes? Eller hvad er status i din sag?


Mvh Michael

Orla Nautrup skrev den 26-10-2018 20:12:55

Det forsvinder når du får isoleret helt ud til tilsætningen og monteret en tæt dampspærre.

 Jeg har nu isoleret op mod inddækningen og fået monteret Velux egen dampspærrekrave for ca. 1måned siden, men kan stadig konstatere at der ophober sig kondens på inddækningen - endda så meget at det drypper ned og lægger sig ovenpå dampspærrekraven - har du noget byd på hvorfor dette sker?

Hvis det drypper ned har du ikke isoleret godt nok (helt op mod inddækningen), men kondensen kan skyldes, at der har været åbent op i konstruktionen i et stykke tid, og derved har fugten hobet sig op i træ m.m.

Hvis du ellers har ventilationsforholdene i orden i din tagkonstruktion (og ovennævnte ok) burde en periode med sol klare dit problem.

Annonce
Hej Orla.
Jeg har fortsat mit kondensproblem trods det at der er gået 1år.
Der opstår fortsat kondens på de 3vinduer som vender med vest.
Jeg har forsøgt at isolerer yderligere, men dette syntes ikke at afhjælpe problemet.
Har du noget bud på hvad som kan spille ind?
Har du haft kontakt til VELUX?

Ja, de siger at jeg skulle have monteret en undertagskrave, selvom at jeg ikke har undertag på mit eternittag.
Har talt med en tømrer som siger at det har han aldrig hørt om...
Tror at jeg prøver at ringe igen
Det er altis utæt dampspærre og manglende isolering, der giver kondens problemer ved velux vinduer.
Koluda skrev den 15-11-2019 13:52:59

Det er altis utæt dampspærre og manglende isolering, der giver kondens problemer ved velux vinduer.

 Vi er enige om at isoleringen skal op og lægge helt op ad metalinddækningerne ikk?

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis