Skunk - Hvilken type isolering

Hej,

Vi står inden længe at skal til at isolere vores skunk. Her til vil jeg lige høre, hvilken type isolering, der er bedst til den slags, og hvor tyk skal denne isolering være?

Kan nemlig se, at der findes mange forskellige typer isolering og i forskellige størrelser.

På forhånd tak.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal bruge en isolering med høj isoleringsværdi. Normalt har isoleringsmaterialer en "lambda værdi" på 37. Der findes mineraluld med "lambda værdi" på 32 og 34. Lambda værdien er proportinal med isoleringsværdien, således at lambda 32 isolerer ca. 15 % bedre end lambda 37.

Søren O

Jeg ville få papiruld blæst ind. Det tager ikke så lang tid og så kommer det ind over alt så du ikke får nogle kuldebroer. Jeg har fået hele huset isoleret med papiruld og det fungere bare. 

Jesper-
Søren O skrev den 07-01-2018 13:48:43

Du skal bruge en isolering med høj isoleringsværdi. Normalt har isoleringsmaterialer en "lambda værdi" på 37. Der findes mineraluld med "lambda værdi" på 32 og 34. Lambda værdien er proportinal med isoleringsværdien, således at lambda 32 isolerer ca. 15 % bedre end lambda 37.

hvorfor skal han det?

@tømmeren:

Ja, jeg skal sevlfølgelig ikke bestemme hvad trådstarter skal gøre, men jeg ville vælge den løsning. Har selv lige sat 240 mm lambda 37 op, men fortryder at jeg ikke brugte lambda 32.

Som tømrer forventede jeg at du kunne komme med et noget mere konstruktivt indlæg. Bedre held næste gang.

Søren O
Søren O skrev den 07-01-2018 15:04:08

@tømmeren:

Ja, jeg skal sevlfølgelig ikke bestemme hvad trådstarter skal gøre, men jeg ville vælge den løsning. Har selv lige sat 240 mm lambda 37 op, men fortryder at jeg ikke brugte lambda 32.

Som tømrer forventede jeg at du kunne komme med et noget mere konstruktivt indlæg. Bedre held næste gang.

ja søren, nu skal man jo passe meget på med  hvad man skriver på internettet.
Konsturktivt indlæg hmmm, jeg ved ikke hvor konstruktivt dit indlæg var. 

derfor stilte jeg dig et spørgsmål omkring hvorfor han skulle vælge en isolering med en høj lambda værdi..
Det tråd starter burde gører er at gå ind i bygningsreglementet og finde isoleringskravene for en skunk. skal det være en varm eller kold skunk?

Derefter skal han beregne hvor og hvordan skunken skal stå, og evt i forhold til inspektionspligten, derudover skal der tages stilling til opbygningen af skunken, alt dette skal projekteres inden der tages stilling til hvilken lambda værdi isolering der skal benyttes.

Der er så mange parametre i en skunk der spiller ind, at det er fuldstændig ligegyldigt om man vælger den billige lambda 37 eller den dyre lambda 32..

Det vigtigste er at finde punktet hvor man gerne vil have færdig skunk til at være også arbejde tilbage fra det af, også vil man alle da gerne spare 2000 kroner på at vælge en billig isoleringsklasse og smide de 45 mm ekstra isolering i ud mod tagfoden. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis