Søren O skrev den 07-01-2018 15:04:08
@tømmeren:
Ja, jeg skal sevlfølgelig ikke bestemme hvad trådstarter skal gøre, men jeg ville vælge den løsning. Har selv lige sat 240 mm lambda 37 op, men fortryder at jeg ikke brugte lambda 32.
Som tømrer forventede jeg at du kunne komme med et noget mere konstruktivt indlæg. Bedre held næste gang.
ja søren, nu skal man jo passe meget på med hvad man skriver på internettet.
Konsturktivt indlæg hmmm, jeg ved ikke hvor konstruktivt dit indlæg var.
derfor stilte jeg dig et spørgsmål omkring hvorfor han skulle vælge en isolering med en høj lambda værdi..
Det tråd starter burde gører er at gå ind i bygningsreglementet og finde isoleringskravene for en skunk. skal det være en varm eller kold skunk?
Derefter skal han beregne hvor og hvordan skunken skal stå, og evt i forhold til inspektionspligten, derudover skal der tages stilling til opbygningen af skunken, alt dette skal projekteres inden der tages stilling til hvilken lambda værdi isolering der skal benyttes.
Der er så mange parametre i en skunk der spiller ind, at det er fuldstændig ligegyldigt om man vælger den billige lambda 37 eller den dyre lambda 32..
Det vigtigste er at finde punktet hvor man gerne vil have færdig skunk til at være også arbejde tilbage fra det af, også vil man alle da gerne spare 2000 kroner på at vælge en billig isoleringsklasse og smide de 45 mm ekstra isolering i ud mod tagfoden.