Nyslebet betongulv i kælder lugter

Hej forum,

Jeg håber, der er nogen, der har ekspertise mht beton og kældre. Jeg har netop slebet 25 m2 malet betongulv ned med henblik på at lægge fugtspærre og nyt gulv. Jeg har også fjernet pudsen fra væggene for at pudse nyt. 

Morgenen efter jeg havde udført arbejdet kom jeg ned i rummet og konstaterede en meget markant lugt af noget, som min kone mener kan være olie. Jeg mener ikke helt, det er olie men kan ikke bestemme, hvad det så er. 


Der er ikke skyggen af fugt i kælderen og det rå betongulv (fra 1939) ligner nu et nystøbt gulv. 


Hvad kan sådan en lugt skyldes ? Rå beton, undergrund der dunster af ?


Jeg mener ikke, at rummet har været anvendt som garage tidligere men kan ikke udelukke det. I givet fald er det 60 år siden, men på tegningerne er der ikke indikation af, at der var indvendig garage. 


Er det farligt ? Da gulvene var malede, fungerede malingen tilsyneladende som fugtspærre (og lugtspærre). Hvis jeg som planlagt etablerer en fugtspærre i PE folie, er problemet så løst ? Eller burde jeg kontakte ejerskifteforsikringen ?


Råd modtages med stor tak. 



Hej forum, Jeg håber, der er nogen, der har... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

@js_ne: Det ville være en behagelig slutning, hvis det blot er det. For ja, jeg er nok ved at overreagere lidt, for jeg er næsten parat til at gå i gang med trykluftboret nu :-)


Jeg ser lige problemet an. Mange tak. Allesammen. 

Opdatering. Det viste sig, at det ikke var gulvet, der lugtede. Det er væggen. Der er et lag tjære som næsten blev blotlagt da jeg huggede pudsen af. Det er den, der gav lugten. Nu pudser jeg væggen og maler den igen. Så er det problem løst. Faktisk forsvandt det næsten efter et par dage da væggen var grundpudset.

godt du fandt kilden til problemet, og dejligt med en tilbagemelding.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også