Oprette forbindelse mellem soundbar og tv

Jeg har for nylig anskaffet mig et Nyt Samsung tv ue49mu6195. Nu vil jeg forbinde tv med soundbar. Jeg kan forbinde med optical (digital out) eller hdmi (arc) audio return channel.

Forbinde og afspille via optical, ingen problemer, men hdmi kan jeg ikke finde ud af.

På soundbaren er der optical indgang og to hdmi, hdmi 1 og hdmi 2, forbinder jeg hdmi 1 med hdmi arc på tv, og trykker på soundbarens fjernbetjeningens hdmi 1 skal/skulle det virke. Det gør det ikke. Trykker jeg på soundbarens fjernbetjenings optical virker det, altså lyden afspilles gennem soundbaren og dens subwuffer.

Er der nogen der ved hvordan jeg får det til at virke?


jvk
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal ind i opsætningsmenuen på dit tv. Ved ikke hvordan den er på Samsung, har selv LG og kører receiver gennem arc. Styre også lyden fra tv fjernbetjeningen.

Nu har jeg ikke en soundbar, men kører det gennem en marantz sr7011. Men princippet er det samme, arc kan sende signalet begge veje. Fordelen er at man kan nøjes med og bruge 1 fjernbetjening.

Jeg har også et samsung tv og så har jeg en samsung soundbar. Det der snød mig var at på soundbaren skal HDMI'en i out'en(ARC).


MVH

Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis