Vandhane spindler (hvilke er det?)

Jeg ville skifte pakninger eller spindler i vores bryggers hane da den drypper forfærdeligt fra både varm og kold. Jeg har fået spindlerne ud men kan ikke regne ud hvilke jeg kan erstatte dem med.

I byggemarkedet (Stark) ligner de mest dem fra Damixa men de er en smule længere. Jeg kan ikke bruge de billige universal fra Harald vel?

På forhånd tak :)

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er jeg ikke VVS"er men jeg har da skiftet mange pakninger , du behøver ikke at skifte spindelen , kun pakningen i bunden , hvis der en spindel hos harald nyborg der passer , så  kan du godt bruge den .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Er det hvide i bunden af spindelen ikke pakningen , de plejer at være sorte , der skulle gerne sidde en lille skrue i midten af pakningen som holder den på plads...................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det hvide er faktisk “ventilen” som åbner og lukker for flowet. Spindelen bliver ikke forskudt spm andre men i stedet bliver plasten indeni drejet.

Der er sikkert en pakning indeni men kan ikke greje hvor of hvordan man får den åbnet.. Der er ingen skruer..

Faldt lige over nedenstående tråd. Det lyder til at ved Damixa skal man skifte hele spindelen.. Næsten billigere at købe en ny hane når det er begge der er utætte....

Annonce

Ligner keramiske fra Grohe.

Det ligner keramiske tætninger?

Har haft lignende adskilt (mener det var Damixa) man kan være heldig de bliver tætte ved at rense de keramiske tætningsflader.

mener du skal have låseringen af, og banke spindlen ud.


Vi prøver igen, i morgen --

Kunne ikke lige se det det røde og blå nederst, på tlf. Så jo måske til Damixa Venus.

Hvis det er keramiske haner så er der ikke udskiftelige pakninger i , så vidt jeg ved , så det er måske lettest at købe to nye haner.................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg hev låseringen af og bankede spindlen ud. Eneste pakning i dårlig stand var den hvide i midten. Jeg forsøgte at rense den og samle den igen men den var meget porøs. Da jeg samlede det igen var det værre end før. Tror i det er synderen for så vil jeg finde en ny pakning?

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis