Teleskopudtræk til spejl

I forbindelse med et walk-in-closet har vi ikke så meget vægplads og derfor har jeg tænkt på at lave et spejl der kan "trækkes ud".

Konceptet er, at der på siden af et skab/på gulvet monteres et spejl på nogle teleskopudtræk, så man kan hive spejlet ud, når man har brug for det.

Spejlet kunne være sådan et: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30320321/

Når jeg søger, så finder jeg bare kun udtræk til skuffer, skabe og ovne.

Mit spørgsmål er derfor: har I nogle gode forslag til hvad jeg skal søge på for at finde nogle lidt større teleskopudtræk eller alternativt et link til en hjemmeside.

På forhånd tak og god lørdag.

Hilsen Henrik


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg genopliver denne tråd, da jeg nu skal til at lave ovenstående og kan se at de udtræksskinner ikke er perfekte.

De udtræksskinner jeg kan finde, er alle lavet til noget der hives ud horisontalt. I stedet for at montere dem på siden af skuffer, ville jeg gerne montere dem i toppen af et spejl og på siden af et skab, så spejlet kan køres ind ved siden af skabet. Så vidt jeg kan se, så giver det et problem med de udtræksskinder, da de er beregnet til at vægten ligger på den anden led, da jeg vil vende udtræksskinnerne om.

Nogen forslag til hvor jeg kan finde de udtræksskinner jeg leder efter?



 

Forslag: Montere skinner på siden af skabet som de er beregnet til. Lav spor i træliste ( Øverste spor nedad og nederste spor opad )  som passer til glasset, og skrue den på skinnerne. Så får både du og udtræks skinner alle ønsker opfyldt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis