Udskiftning af gulvvarme enheder

Hejsa Folkens

Jeg er i den situation at jeg pr. 1 maj overtager et hus.
Huset har gulvvarme opvarmning, hvilket jeg jo i essensen er rigtig glad for.

Den type af gulvvarme der er i huset er fra 2006 og nu har jeg siddet og surfet lidt rundt og er udfra billeder af enheden osv. kommet frem til at typen er denne:
https://www.uponor.dk/vvs/services/hjælp-til-selvhjælp

og så er det den der har været solgt indtil 2006.

Termostaterne som bruges rundt i huset ligner i hvert fald dem.

Nu kunne jeg jo så godt tænke mig at vide om disse "blot" kan udskiftes til nyere.

Årsagen til jeg godt kunne tænke mig nyere termostater er:
De gamle er med manuel natindstilling (dog er jeg ikke bekendt med om nyere har automatisk)
de gamle er uden digital display, dette kunne jeg godt tænke mig at få

Er der nogen der kan gøre mig klogere på arbejdet, og evt. udgiften, og måske endda besparelsen for en sådan opgave.

Med Venlig Hilsen

Morten Leth


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej hvis du ikke kan lide dine rumtermostater og gerne vil have andre , så kan det købes hos diverse vvs grosister. det kræver en ny styring (enhed) antenne , x antal rumfølere og x antal ventiler til at åbne x antal gulvvarme kredese. om der er noget at hente / spare ang varme. tvivler


Selvgjort .. velgjort :D

Det er ikke sikkert du skal skifte ventiler, de er meget lavpraktiske. Spænding, åbner, ikke spænding, lukker, check hvor mange volt de kører på. Så jeg tror kun du er ude i skift af sendere og styrring.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis