lave gæstekonto i windows 10 pro

Hvordan laver man en gæstekonto i win10 pro uden at lave en Microsoftkonto til den. Kontoen skal  bruges til mange brugere at computeren (lektiehjælp). Windows er fuldt opdateret til version 1709.


fase
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej fabrin.

På vores komputer har vi begge en bruger uden at vi har en microsoftkonto. Så er det ikke denne vejledning som kan bruges?  https://support.microsoft.com/da-dk...windows-10


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke virker. Kan du ikke beskrive nærmere, hvor og hvordan det fejler. 

Når den spørger, hvordan skal denne person logge på, skal du bruge svaret nedenunder hvor der står "jeg har ikke denne persons loginoplysninger".

I den næste boks skal du hoppe nederst i boksen og vælge "tilføj en bruger uden en Microsoft konto".

Så vil/skal næste boks kun anmode om et brugernavn og adgangskode og adgangskodetips



Kurt B. Andersen

Problemet er, at jeg helst vil undgå, at der skal bruges nogen form for brugernavn og adgangskode for gæstekontoen. Problemet er måske, at computeren er leveret med WIN10 pro og ikke Home. Grunden til at der helst ikke skal bruges brugernavn og kode for at kunne bruge gæstekontoen, er at computeren af mange brugere, og jeg vil helst undgå at skulle fortælle hver og en en af dem brugernavn og kode, hvergang de skal på den computer, når de andre 10 computere er uden koder til gæstekonto.


fase

Hej igen.

Jeg må indrømme at jeg forstår det heller ikke. Andet hvis det er fordi det er en pro. Vi har hver en konto som har vores navne, men de kunne jo hedde hvad som helst der er ingen kode eller andet, man klikker bare på log på ved det navn man vil bruge, så hvis jeg laver en konto som hedder gæst så ville alle kunne bruge den (lissom de andre vi har uden kode)


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Som jeg forstår det nu, er du ude i en umulig opgave, idet du åbenbart ikke ved, hvorledes windows fungerer med brugerkonti.

Det er ikke noget problem at oprette en konto og tilgå den uden password, for man kan bare lade password boksen stå tom - evt. fjerne password senere.

Men hvordan forestiller du dig, at de skal logge på uden brugernavn? Når computeren starter skal den jo have at vide, om den skal ind på din konto eller på gæstekontoen. Så derfor vil den jo stoppe under login og vise hvilke konti der skal vælges i  mellem. Din konto eller gæstekontoen. Det vil så være dit brugernavn og gæstekontoens brugernavn, som der skal vælges i  mellem. Der klikker man så bare på den konto, som man vil bruge - og den logger ind. Med eller uden password som anført ovenover.

Hvordan havde du ellers forestillet dig, at der skulle skiftes mellem de 2 konti?


Kurt B. Andersen

Jeg vil ikke påstå, at jeg ved alt om oprettelse af konti i Windows, men det er sådan, at i de udgaver af windows, jeg har haft med at gøre, kunne man oprette en gæstekonto ved navn "gæst" uden at skulle angive hverken brugernavn eller password. 

Der sker så det, at når jeg vil give kontoen navnet gæst, får jeg at vide, at det ikke kan bruges som brugernavn. Måske er det fordi Win10 pro stiller nogle andre krav.

I de andre udgaver af windows kan man oprette en gæstekonto uden at skulle angive brugernavn eller password. Den konto har så ikke adgang til alt, som administrator kontoen har.

Når der er oprettet både en administratorkonto med password og en gæstekonto, som er uden brugernavn og password, vises begge konti, og man logger så på gæstekontoen ved at klikke på gæst, og så er man på gæstekontoen.

 Det gælder tilsyneladende ikke i Win 10 pro. 


fase

hej
du kan nemt oprette en (lokal) konto, hvor der i login er et ikon hvor der står gæst i venstre hjørne denne klikker man på og vupti er gæsten logge på, men hvis du ikke laver en adgangskode logger pc ind som gæst når du genstarter/sluk, tænd pcen.

mvh. peter

Tak for dit svar. Kan jeg gå ud fra, at det også gælder win10 pro. Jeg oplever det ikke sådan.


fase

det er win 10 pro, hvad mener du med: "Jeg oplever det ikke sådan"?

skal desværre ud af døren nu, men er tilbage i aften

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis