At måle en dc strøm

Hvordan måler man (dc) strømmen i en ledning med to ledere (plus og minus) uden at klippe ledningen over og indskydde et amperemeter? Det handler om ledningen fra en Pc lader. Altså på dc siden.

Peter


Vh.

Peter

Hvordan måler man (dc) strømmen i en ledning med... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den samme ikon, som je_ns viser, har jeg også på den gamle slave (en T500), jeg sidder ved nu, og hvis man kører cursoren hen over ikonet, og laderen ikke er tilsluttet, viser den forventede driftstid på batteri.


fase

Der har jo været tilfælde med udbrændte huse / rum hvor man har opladet telefon eller Pc uden opsyn. Det må skyldes produktionsfejl at det sker. Det er korrekt at mange sætter Pc'en i en dockinstation og lader på batteriet i 8 timer dagligt. Jeg arbejder til dagligt i en IT afdeling hvor vi har ca. 2500 Pc'er under vores vinger og flere og flere Pc'erne er efterhånden blevet til bærbare. Vi ser også at når Pc'erne tages med under armen, så viser det sig ofte at levetiden på en opladning er blevet særdeles dårlig. Jeg instruerer altid folk i at bruger Pc'erne uden for docken på batteri så tit som muligt. Man kan bruge Windows batteriikon og tage laderen fra når det viser 100 % og det er en god politik. Det gør jeg også altid, men ofte lader Pc'en i slukket tilstand derfor vil det være rart med lysdioden (eller et tænd/sluk ur?). Heldigvis bliver batteriteknologien bedre selvom det går langsomt. Det "fantastiske" lithiumglas batteri er opfundet, men jeg har ikke set det endnu.


Vh.

Peter

End of story.


Vh.

Peter

Jeg havde egentlig forstået det sådan at med laderen sat til altid  så lader den abtteriet op og slår det fra indtil jeg tager stikket ud og bruger pc-en uden strømstik Ved ikke hvordan Je-ns fik forstørret sin strøm indikator håber det kan ses nederst på billedet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Kovas, du har ret i din antagelse. je_ns har sikkert brugt klippeværktøjet til at klippe en del af skærmen ud og forsyne billedet med en pil.


fase

Jamen er alt det det op og afladning så ikke bare noget som forlænger levetiden minimalt? I forhold til at holde det fuldt opladet og bruge strøm fra stikket. Et nyt kompatibelt batteri til denne lenovo koster ca 600kr så det er også et spørgsmål om hvordan man bruger sin computer. Personligt bruger jeg den meget sjældent uden lader så i princippet skal der vel bare være et batteri for at den kan køre.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

kovas der skal ikke være et batteri i, bare der er lader på er din lenovo glad

Min pc har en vedligoldelses funktion der holder batteriet omkring 50% når den bare er hjemme.. Når jeg så skal have den med kan jeg slå over til normal hvor den så lader helt op.. Er det noget der dur? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis