Finansiering

hej, har nu fået fast arbejde. men er ikke startet endnu. har dog brug for en bil til at transportere mig. Har nogle af jer erfaring med om de vil gå med til finansiering hvis man ikke har en fast indtægt men man for det?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis man ikke er registreret som dårlig betaler (RKI) så kan man som regel godt få lån hos bilforhandlerne, men det kræver 20% udbetaling. 

måske det er bedre at købe et gammelt lig for en 5-10000 kr, at kører i det første års tid, og spare op.. 

Hej Lene,
Tillykke med jobbet!
Hos en forhandler skal man gerne kreditgodkendes. Jeg kender ikke kravene længere men tror at det er forholdsvis let at blive, hvis man altså ikke er registreret i RKI. Det kan være svært at få finansiering, men du kan prøve https://www.coolfinans.dk/lan/vivus ellers vil jeg anbefale at købe en billig spand med syn i 1år og køre resten af året så du haft arbejde i et stykke og vil nok have nemmere med at få et lån. Du ved jo ikke om du gider det arbejde du har fået, så ville det være træls at ha et stort billån, hvis du stopper efter nogle måneder. Så er problemet måske bare at finde en bil der passer dit behov og budget.

spørg uglen skrev den 04-01-2018 22:41:44

Hej Lene,
Tillykke med jobbet!
Hos en forhandler skal man gerne kreditgodkendes. Jeg kender ikke kravene længere men tror at det er forholdsvis let at blive, hvis man altså ikke er registreret i RKI. Det kan være svært at få finansiering, men du kan prøve https://www.coolfinans.dk/lan/vivus ellers vil jeg anbefale at købe en billig spand med syn i 1år og køre resten af året så du haft arbejde i et stykke og vil nok have nemmere med at få et lån. Du ved jo ikke om du gider det arbejde du har fået, så ville det være træls at ha et stort billån, hvis du stopper efter nogle måneder. Så er problemet måske bare at finde en bil der passer dit behov og budget.

Har du aktier i coolfinans?

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/213194

https://www.bilbasen.dk/forum/generelt/bil-laan/40663

Udover det synes jeg at alle former for kviklån burde forbydes da det ofte sætter mennesker i en uoverskuelig gældsfælde ved hjælp af et par hurtige klik.

Jeg tror også der er "ugler i mosen" :-(  Og @maynardj, ja - kviklån er en lodret skakt ned til bundløs gæld..

Jeg må indrømme, at jeg er lidt delt med rådet om en "billig brugt bil" - har selv gjort det flere gange, for mange år siden, men kan også selv skifte "lidt af hvert".. en veninde købte en Suzuki "et eller andet" for nogle år siden, og jeg må indrømme, at det har været hende et billigt bekendtskab - meget langt på liter, og ingen rep.omk... men en blikpotte, jeg ikke gad at køre i,  er det sgi :-(  - men hun er tilfreds, og bilen er hvid, som hun ønskede..?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Køb en gammel potte ( er lidt i samme situation )  - og evt. allier dig med nogen der kan hjælpe dig med at undgå de værste fælder når du køber. Det er selvfølgelig begrænset hvad man kan forvente til meget billige priser, men er der noget der larmer eller hvidt i olien og sort i vandtanken så skynd dig væk

ja hold da magle jeg fik et chok. klikker man ind på denne Cool finans så reklamerer de med et eksempel:

 lån kr. 20000- i 24 måneder og betal kun 1900 /mdr. Hold da helt kaje Efter 11 måneder er de 20000 så betalt og så mangler der kun lige 13 måneder mere 

Altså ska man betale 45000 ca. tilbage over 2 år for at stå med 20000 i hånden. 

Hvis ikke det var over min samvittighed kunne du sgi nemt låne dem af mig til den pris. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, køb en ældre lille nysynet bil til små penge. Det vil helt sikkert være billigst og låne i banken. Er du et godt ansigt samme sted kan du sikkert få lånet lavet som et almindeligt forbrugslån. Er du så nogenlunde sikker på, du ikke smadre bilen eller får den smadret kan du godt undvære kaskoforsikringen, som du alligevel ingen penge får fra hvis bilen skulle blive mast, og kun have bilen ansvarsforsikret. Den manøvre kan du formodentlig spare det samme beløb ved som bilen har kostet over to år, hvis det er nogle år siden du sidst har haft bil.. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

De fleste bilforhandlere tilbyder finansiering, bl.a. Benytter en del Santander Consumer Bank. 

Renten er oftest lavere, end hvis du går til din egen bank. Du skal typisk lægge en udbetaling på 20%. Finanseringsselskabet tager så pant i bilen, som er deres sikkerhed. Hvorfor bilen også skal kaskoforsikres.

Bilforhandleren tjener både penge på bilen og på at formidle finansieringen. De vil ofte gå langt for at få enderne til at mødes og lukket en handel. Husk at tale for din syge moster ;-)

Husk også at checke hvad den bil du måtte finde koster i forsikring!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nogle bilforhandlere kan også "tilbyde" billig forsikring når man køber en ny bil, en kollegas søn som var helt ny bilist fik en rimelig billig forsikring, ved køb af en UP.

Det med at købe en billig brugt bil, kan jo godt være et godt valg, men man kan også være uheldig at der kommer en del reparationer, og kan man ikke lave det meste selv, kan det hurtig løbe af sporet.  


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis